Tjoho!

Fredag idag. Nedräkning pågår till tjänstledigheten. Även om jag kommer att fortsätta jobba var fjärde helg känns det såå underbart. Fick detta av min chef i onsdags, mitt årsschema fram till och med mars. Då får jag ett nytt för ett år framåt. 
 
 
19 = Tjänstledig. 08 = Föräldrarledig. Wee fyra pass kvar nu 😀 
 
Varje gång vi jobbat en storhelg (vi hade visst 'bara' 100 % ob i tisdags förresten) så får vi förutom ob även en kompensationsdag. En ledig betald dag någon gång. Man får önska lite själv om när man vill ha den om man vet dagar under året man vill eller behöver vara ledig men det är inte alltid man får när man vill. Jimmy tex har varit ledig mån-ons denna vecka för att han jobbat jul och nyår. Jag är så glad för jag fick min kompensationsdag för att jag jobbade i tisdags på trettondagen nästa fredag. Jag slipper alltså jobba fredagkvällen. Underbart!! 
 
Vecka 5 måste vi lämna in semesterlistorna om när vi vill ha sommarsemester. Svårt i januari tycker jag. Svårt för mig då jag inte har en aning om hur många betalda semesterdagar jag får. Var ju föräldrarledig fram till september. Våra arbetsår går från april till april. Alltså föräldrarledig från april tom augusti. Jag får ju några betalda dagar där, frågan är bara hur många. Från september till halva januari får jag 2.2 eller nåt sånt per månad vilket borde bli ca 9 dagar. Jag lär tyvärr gå jobba en hel del i sommar.
 
Detta måste vara mitt mest ointressanta inlägg på evigheter. Men sa jag att jag snart går på tjänstledighet? :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0