Snart smäller det.

Jag börjar på allvar fundera på om det är någon däruppe som har bestämt sig för att jag ska göra illa mig ordentligt men som inte riktigt lyckas med sitt mission..
 
Först gjorde jag ju illa tån i onsdags. Det är mycket bättre men det är fortfarande besvärligt att gå med skor på för då liksom kniper det åt och det gör ont.
 
I fredags så halkade jag på isgatan vi har på vår garageuppfört. Tjoff sa det så låg både jag och Ninnie i en iskall vattenpöl på backen. Jag vred till foten på något vis och tog emot mig med handen. Mitt fulla fokus var på att skydda Ninnie och det lyckades jag med. Handen gjorde lite ont några timmar bara sen var det bra. Jag hade en väldig tur tror jag. Något säger mig att akut och ortopedmottagningarna har det ganska fullt med jobb i dagar som dessa när det är isbeläggningar på vägarna. Det är nog väldigt många som ramlat och brutit sig.
 
Sen idag då. Jag vet inte om jag är extremt klantig eller om jag bara har en jäkla otur. Jag hade stoppat i tvätt i tvättmaskinen och satt på den. Jag var på väg ut ur rummet där tvättmaskinen står, till rummet som nu håller på att bli ny tvättstuga med halvkaklade väggar och rispiga betongfoder runt dörrarna när jag undrar om jag verkligen fick igång maskinen. Så jag vänder mig mot tvättmaskinen och trycker på "on"-knappen en gång till liksom i farten och vänder mig sen för snabbt och slår i näsan rätt i kanten på dörrfodret (som inte är något dörrfoder utan bara betong) Fy fan vad ont det gjorde. Tårarna sprutade såklart. Att slå i näsan är bland det mest smärtfulla jag vet. Förutom gallsten. Nu lyser näbben som ett stoppljus och jag hoppas det lägger sig snart. Kul att komma till skolan första dagen imorgon och se blåslagen ut och sen komma med kommentaren att man gått in i en dörr.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0