Om en vecka

Om en vecka vid den här tiden sitter jag på upprop på Mälardalens högskola. Spännande värre. Jag längtar men är samtidigt sjukt nervös och rädd. 
 
Tack och lov har en tjej som går termin 2 kontaktat mig. Våra föräldrar är kollegor så när hon fick reda på att jag skulle börja så luskade hon tag i mitt nummer och messade och skrev att hon hade massa böcker att sälja till första kursen. Superbra ju. Litteraturen är minst sagt dyr. Skulle få 5 böcker för 1400 tror jag och det är ändå halva priset. Till EN kurs! Hon gade även massa anteckningar till tentor och grejer.
Hon är jättegullig och svarar på alla miljoner frågor jag har och ger tips och trix som kan tänkas vara bra att veta för en rookie som jag. Känns tryggt att ha någon som är inne i det som man kan fråga. 
 
Nu sitter jag uppe i matsalen på jobbet och väntar på att börja. 50 minuter kvar. Låt denna kväll gå fort. Ögonen svider av trötthet. 9 timmar och 10 minuter tills jag får gå hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0