Varje natt!

I flera nätters tid har jag blivit väckt av Ninnie framåt småtimmarna för att sedan ligga vaken en bra stund efter att hon somnat.

Oro, grubblerier och bävan inför hösten. Fy sjutton.
Kommer det gå bra att skola in Ninnie?
Kommer Linus att klara av att gå upp, göra sig in ordning och gå ut till taxin själv på morgonen? Stort orosmoment.
Fy fan för att börja 5:30 ibland. Blir till att lägga sig med barnen. Gå upp 4:30 mitt i becksvarta vintern. Inte kul.
Fy fan för att hänga på låset på förskolan med trötta barn 6:30 den veckan jag ska lämna.
Hur trött kommer jag inte vara när jag slutar 23, och sen ska gå upp med barn på morgonen efter?

Sen en del mer saker jag väljer att inte skriva om som tynger. Största ångesten är väl det faktum att barnen blivit så stora och att hemmatiden är slut.

Gud vad jag kämpar med maten nu. Flera timmar om dagen sitter jag. Därav min bloggfrånvaro.

Drygt 1,5 månad kvar tills karusellen med inskolning och skola drar igång. Ska försöka att njuta och inte grubbla för mycket. Lättare sagt än gjort tyvärr. Nu måste jag stänga av och försöka sova.

Kommentarer
Postat av: Carola

Gumman! Förstår sin oro & dina grubblerier.. Men det kommer gå bra! Ninnie kommer nog gå bra att skola in oxå!
Snabbt snabbt kommer man in i rutiner med lämning & hämtning! Jag lovar dig det! Men son sagt förstår hur du menar!

Vi behöver ses, men förstår on du inte har tid! Duktig du som kämpar med matten! En lyckospark i baken får du av mig!

Kram min bästa babe! ❤️

Svar: Tack bästa du. Jag är också helt övertygad om att Ninnie kommer att gå bra att skola in. Hon älskar när vi kommer dit för att hämta Adrian och blir förbannad när vi ska gå.
Vi måste ses ja. Vi behöver det. Någon dag nästa vecka kanske? Vi kanske kan hitta på något allihopa? Jag ska satsa på att skriva matteprov på måndag och på tisdag-onsdag åker vi på kryssning men någon av de andra dagarna kanske vi kan styra upp något. Tänk vad mycket enklare det vore om vi hade sommar och sol!

Kram och tack fina du!
Camilla Dahlstedt

2014-07-02 @ 08:38:07
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Emelie

Usch jag var också jätte orolig över Sixtens start. Vi fick ju inte när vi ville heller så vi skulle skola in och jobba samtidigt och Fredrik började jobba i Sthlm precis då. Fanns en del att tänka på. Men det gick ju bra och kommer säkert göra för er med. Bara man kommer in i det minns man inte hur det var förr.

Du fick mig att fundera lite först varför du sitter så länge med maten :D Haha! Förstod efter ett par sekunder (med synen av sig vid köksbordet tvinga i dig nåt du inte gillar i flera timmar) att du menade matten. :D :D

Svar: Jag såg det efteråt. Typiskt att man lyckas stava fel på ett ord som får en helt annan betydelse. Men ja, det är alltså matten jag kämpar med.
Jag är helt övertygad om att i mitten av september kommer jag undra om jag ens varit hemma i nästan 3 år. Det i sig är ju också lite hemskt att tänka. Usch för att tiden ska gå så fort, även om du nog inte önskar något hellre just nu :)
Camilla Dahlstedt

2014-07-02 @ 14:01:18
URL: http://empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0