Älskade skitungar!

Man går och längtar så mycket efter semester. Tänker på hur lugnt, skönt och mysigt det ska bli. Hur man ska umgås och ha roligt med sina älskade underbara barn.

Här hemma är det total fail i år. Fy fan vilka påfrestande dagar vi haft nu. Adrian är trotsig så vi blir gråhåriga. Allt går in genom ena örat och ut genom andra. Han skriker, spottar, och härjar. 'Neej ta jag' är hans fina böjning på typ 'du kan inte ta mig' Det skriker han och springer runt så fort vi ska ta på klädee eller liknande. Precis allt Ninnie leker med ska han ta. I förrgår satt han med surfplattan i soffan och tittade på film i soffan. Ninnie satte sig bredvid och hade en Bamsebok i handen. Den ansåg Adrian att det var hans och när han inte fick ta den blev han fly förbannad och ställde sig upp och svingade iväg plattan som en fresbee it i hallen. Den höll. Jimmy blev tokig. Då fick Adrian tag i en tjock bok och svingade den på samma sätt i bröstkorgen på Jimmy.

Men han är ändå bara förnamnet till att vara dryg om man jämför med Linus just nu. Kanske på olika sätt. Satans unge. Idag har jag räknat till 10 många gånger. Han gapar, skriker, härjar och är uppkäftig. Säger emot, ignorerar och han verkar ha en stubin kortare än en mm för det brinner direkt för honom vid minsta motgång. Då slänger han sig på golvet och ylar som en bebis. Jag blir galen. En 3-åring kan man ändå acceptera att den gör så men en 9-åring... ja det brinner för mig med till slut. Sen skriker han att han vill till pappa. Underbart :(

Bella och Linus bråkar. Imorse trodde jag de skulle ha ihjäl varandra. Jag ingriper inte. De får lösa det själva. Annars skulle jag inte få göra annat än att medla. Linus retas och Bella domderar som jag vet inte vad. Hon skulle platsat i Gestapo.

Hela stämningen hemma blir irriterad. Alla gnäller, skäller och skriker på varandra till slut. Varje kväll tänker jag att imorgon ska bli en bättre dag. Sen går det tio minuter vid frukostbordet så är karusellen igång.

Ljuva semester.. Imorgon blir en bättre dag. Det måste det bli. Annars får jag snart ringa männen med de vita rockarna. Men prognosen för vädret imorgon visar sol. Snälla låt det stämma. Då kan vi sola och bada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0