Så otroligt uttråkad.

Fy bubblan så otroligt uttråkad jag känner mig. Hela helgen blev liksom förstörd när först jag mådde skräp och sen Linus blev dålig. Han är som vanligt idag. Äter normalt och är pigg. Barns återhämtningsförmåga alltså. Nu är det bara väntan kvar och se om någon annan åker dit. Jag är ändå lite hoppfull eftersom han aldrig kräktes och det känns ändå som att det är det som smittar mest. Dessutom har han använt egen toalett och nästintill en helt egen våning.. som jag har sanerat idag. Men säker känner jag mig inte. Så fort något barn låtit inatt har jag vaknat och blivit orolig. Kommer väl vara så i några dagar nu. Eller ja, tills det blir sommar. För nu har jag två gånger fått bevis på att man kan dra på sig magsjuka även fast man bara varit hemma de senaste dagarna. Det går ju som tusan nu. Om det funnits i något han ätit så borde ju någon annan ha blivit sjuk också. Men men.. Sånt här kan man ju spekulera i tills fan själv avlöser en och ändå inte bli klok.
 
Jimmy är på jobbet nu och jag dör lite lätt av tristess. Vad ska man hitta på? Linus bör ju hållas hemma. Han sitter och kollar på film där nere. Bella kollar på film i sitt rum. Hon fick också en dator i julklapp (och kombinerad födelsedagspresent) Adrian vägrar sova trots att han är jättetrött så det blir en lång eftermiddag detta. Han har fastnat för något skräp på Netflix. Masha och Björnen tror jag det heter. Riktigt dåligt, men han gillar det.
 
Satt nyss och la över massa bilder från kameran på min nya dator. Kameran som väldigt sällan används. Tycker det är svårt att få någon ordning på alla tusentals bilder man har tagit genom åren. Jimmy snackar om att vi ska köpa en extern hårdisk och lägga över sånt där. Det är så osmidigt att bränna ut på skivor tycker jag för det blir liksom inte att man rotar fram de där skivorna någon gång och tittar tycker jag.
 
Hittade massa bilder från i somras när det var värmebölja. Känns svårt att tro att det var så varmt när man tittar ut nu. Saknar värmen men definitivt inte den värmen som var då. Det får gärna vara vinter ett tag till.
Saknar mitt långa hår gör jag också.
 
Vi har passat på att fixa lite mer nere i verkstaden som nu inte är någon verkstad längre. Vet inte vad vi ska kalla det nu. Tv-rum/träningsrum/kontor. Vi har köpt ett skrivbord och satt upp så jag ska ha någonstans att sitta när jag pluggar. Där jag även kan gå undan de dagar jag behöver plugga när Jimmy och barnen har lediga dagar och jag pluggar hemma.
Skulle ju helt klart vilja ha ett nytt golv där nere men det får bli ett senare projekt. Det är mycket kvar som ska fixar men det tar sig sakta men säkert.
 
 
Det är Jimmys gamla stationära dator som står där nu vilket bara skärmen ska göra. Min är ju bärbar. Sen ska det upp lite hyllor och införskaffas en ordentlig skrivbordslampa sen blir det nog toppen. Rören som sitter uppe i taket ska Jimmy bygga in och sätta dit spottar i och den där kontaktgrejen ovanför bordet ska bort. Det har som sagt varit en gammal verkstad. Vi har massa skräp står därinne som ska forslas bort också. En gammal säng som vi typ inte använt sen vi flyttade hit så den ska väck nu har vi bestämt. En byrå med massa av mina gamla kläder som dessutom är trasig så den ryker nog.
 
Nu har min son somnat på soffan bredvid mig. Alldeles för sent och nu vet jag av erfarenhet att han inte kommer att gå att väcka. Den här åldern är jobbig. För liten för att orka hela dagen och för stor för att sova. Eller ja, alla barn är ju olika men Adrian har definitivt ett sömnbehov på dagen fortfarande. På förskolan somnar han alltid. Hemma somnar han bara om han är riktigt trött och vi ligger bredvid honom i sängen så han inte kan gå upp. Han somnar alltid själv annars så det känns ju inte som något vi vill börja göra på dagtid då. Om man inte själv vill passa på att ta en tupplur förstås :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0