Ännu en jul till ända.

Jag hade tänkt skriva ett litet inlägg om hur vår jul varit och lägga upp några bilder. Men det vill sig inte som jag vill.
 
Jag har varit riktigt snäll i år och fått en alldeles egen dator av Jimmytomten. Problemet är att jag inte alls förstår hur Windows 8 fungerar och överlag så sitter jag ju väldigt sällan vid datorn numera så de flesta datakunskaperna känns som bortblåsta. Men eftersom jag ska börja plugga och det kommer bli en hel del skolarbeten så kan det vara bra att ha en. Jag fick även Officepaketet för studenter så det kan jag inte installera förrän jag börjat plugga. Den datorn vi redan hade innan har sett sina bättre dagar. Jimmy ska lämna in den och se om det finns något hopp för den. Den behöver nytt batteri, pekplattan är störd och så har kaninen gnagtpå sladden. Odjur!
 
Dessutom så mår jag skit. Igen! Fan för detta. Förkylningen har tagit fart för tredje jäkla gången men det är inte det värsta. I söndags så fick jag från ingenstans ont i magen och kände mig konstig. Sen har det suttit i hela veckan sen dess. Det kommer och går. Magont och illamående och en allmän äcklig känsla i kroppen. Det har varit fullt hanterbart men ikväll är det knappt det. Jag har legat blick stilla på soffan hela kvällen och nästan varit rädd för att röra mig. Jag vill inte. Jag vill inte. Magen är spänd som en ballong och jag mår skit. Tänker gå och lägga mig nu och ber till Gudar och högre makter att detta ska vara borta imorgon. Förkyld, ont i bihålorna, ont i huvudet, illamående och ont i magen. Kan knappast bli bättre!
 
Bella har fått presentkort av flera olika personer på sammanlagt 850 kr på HM i julklapp. Har lovat henne att åka och shoppa imorgon. Hoppas jag slipper göra henne besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0