Ännu en dag har passerat.

Nu är alldeles snart onsdagen också slut. För mig är den det då jag ligger i sängen och ska snart slå igen de blå. 

Vi börjar klättra lite på väggarna här hemma och det är väl egentligen ett tecken på att vi börjar må bättre. Barnen är feberfria men förkylda, trötta och ganska gnälliga. 

Adrian är inne i någon fas nu. Jag vet inte om det beror på att han inte är helt pigg eller något annat. Han är otroligt mammig. Sover oroligt. Rädd för allt möjligt. Han äter i princip ingenting förutom frukt. Frukost, lunch, mackor, kakor, glass - han ratar allt vi försökt med utom apelsiner. Såna kan han äta hur mycket som helst och frukt i övrigt älskar både han och Ninnie. Nu har Adrian aldrig varit någon storätare men frukost brukar gå ner och den tittar han knappt åt nu. Dricker gör han dock. I mängder. Klagar ofta över ont i magen men jag tror han gjort det till en grej också. Så fort han inte får som han vill har han plötsligt ont i magen. Sen om man frågar om han har ont i magen när han är glad har han inte det längre. Svårt, lite oroar det mig såklart. Jimmy tror det beror på att han äter så dåligt. 


Ninnie har börjat hosta massa idag. Hon vägrade sova middag så hon slocknade tidigt ikväll. 17.40 var klockan. Nu hostar hon massa så hon vaknar säkert snart.

Vi var en snabbis till Ikea vid lunch idag bara för att komma ut lite. Vi åt där. Eller rättare sagt jag och Jimmy åt där. Barnen petade i mat där. Griniga var de också så det var ingen direkt trevlig rutt och helt slut var jag när vi kom hem. Jag satte på Ice Age 2 och båda barnen satt som ljus i soffan och tittade. Ninnie tröttnade på slutet men Adrian såg hela filmen utan att lämna soffan. Tror det är första gången han såg en film från början till slut så utan avbrott för lek. Direkt efter satte jag på första Ice Age och den var läskig tyckte Adrian. Elaka tigrar med i den ju. Ninnie somnade i mitt knä. Jag somnade också. Under båda filmerna. Jag har somnat flera gånger idag. Men det beror väl på att jag inte är frisk heller. Otroligt trött. 

Idag har jag ansökt om studielån hos CSN. Det kan jag tala om att det är en halv vetenskap. Hoppas att allt flyter på smidigt nu och att jag får ett beslut helst innan jag börjar plugga. Längtar.. med skräckblandad förtjusning. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0