Ont bakom ögonen.

Natten till igår blev jag väckt av något. Då kände jag att jag hade väldigt ont i mina ögon. Eller egentligen mer bakom och ovanför ögonen. Skum känsla och inget jag någonsin känt av förut. Jag övervägde att gå upp och ta Alvedon för att det störde mig verkligen men jag lyckades somna. På morgonen kände jag fortfarande av det och under hela dagen. Hade även känningar i bihålorna i pannan och i kinderna så jag tänkte att nu är nog en riktigt dunderförkylning på gång. Mina bihålor skulle jag lätt kunna slänga på tippen. Så fort jag blir förkyld så gör de jätteont och väldigt ofta leder det till bihåleinflammation. Nu är jag inte förkyld. Men ont i bihålorna det har jag. Idag är statusen densamma.  Ont i ögonen, i pannan och på sidan av huvudet. Ytterst störande. Jag går med en känsla av att jag håller på att bli sjuk i kroppen men det verkar inte vilja bryta ut något. Bryt ut eller försvinn känner jag!
 
Det som stör mig mest är ögonen. Helst vill jag bara ligga i ett mörkt rum och inte anstränga ögonen alls. Läst att det finns något som heter ögonmigrän. Kanske är det något sånt jag har. Det får väldigt gärna försvinna snarast i alla fall.
 
Imorgon ska jag börja skola in min lilla bebis på förskola. Kan inte fatta att hon är så stor redan. Hon kommer att älska det, det är jag övertygad om. Undrar hur Adrian kommer att reagera på att hon också ska vara där? De kommer ju gå på samma avdelning. Det är en liten förskola med egentligen en enda stor avdelning men nu har de så många små barn så de har de delat upp gruppen i två och det mesta pedagogiska arbetet sker enligt de grupperna Stora Tranan och Lilla Tranan. Sen är de indelade i smågrupper där också. Så egentligen är det nog mer som två avdelningar nu men äter och så gör de i blandad kompott. Bra tycker jag. De små får de stora att se upp till och de stora får hjälpa till med de små vilket de flesta gärna gör. Adrian har tydligen börjat intressera sig mer och mer för att gå in på stora avdelningen så det kanske blir en överflytt snart. Men i början kommer de att gå på samma avdelning.  
 
Nu kom Jimmy med pizza. Smarrismarr!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag brukar ofta få ont ovanför mina ögon då jag gnisslat mycket tänder, det brukar kännas precis under pannbenet eller vad det kallas, precis under ögongrynen i alla fall. Riktigt jobbigt. Det brukar hjälpa med Ipren och Alvedon för mig så för just mig är det nog inte ögonmigrän, sova ett tag brukar också ta bort det konstigt nog. Hoppas du blir av med det snart!

2014-08-17 @ 23:10:51
URL: http://erikanaslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0