Torsdag.

Idag är det torsdag och jag har Adrian hemma idag med. Han klättrar på väggarna och kör löpträning på mina nerver. Det är så jobbigt när barnen är lite sådär halvkrassliga så de är för friska för att vara hemma men för sjuka för att gå till förskola/skola. Fast såklart är det ju bättre än att de ligger däckade. Det är lite svårt att veta hur jag ska aktivera honom. Kan ju inte direkt gå till öppna förskolan heller. Cars med Blixten McQueen går varm här hemma nu. Han sitter i soffan och tittar och rätt vad det är så är det som att något attackerar honom med energi så han måste upp och röja lite. Hans ögon ögon är inte helt bra än. Jag vet inte om jag tror att han har ögoninflammation egentligen. Han har lite kladd till och från i ögonvrån men inte så att det kladdar hela tiden. Sen ser han lite röd och svullen ut runt dem. Han kliar inte och verkar inte lida av det alls själv. Det är väl bara att vänta ut.
 
Snygg stil va? Orkar inte ta fighten om att han inte ska vara på bordet när han ligger så lugnt och still och tittar.

Ninnie ligger och sover och har gjort en bra stund nu. Det kostar på att vakna klockan 5.20 för dagen. Alltså jag fattar inte varför hon måste vakna så tidigt? Eller jo, jag fattar. Hon har sovit färdigt. Men det är kolsvart och knäpptyst i huset när hon slår upp ögonen. I morse fick hon mat i sin säng och sen låg hon och småpratade lite medan jag sakta låg och försökta få tag i mitt medvetande. "Titta titta titta" sa hon i sin säng och jag tyckte det lät som att hon var väldigt högt upp. Mycket riktigt. Hon hade ställt sig upp för första gången i sin säng. Så jäkla stolt var hon. Är lite orolig att läggningarna kommer bli omöjliga nu när hon fått kläm på att hon kan ställa sig upp när hon inte vill sova. Min lilla bebis.
 
 
Hon har verkligen fått kläm på att sätta sig upp själv också. När hon ligger på mage så trycker hon upp överkroppen och kör ut benen åt sidan som när man går ner i split och sen drar hon fram dem och vips så sitter hon upp. Vigheten är det då inget fel på i alla fall. Favoritstället i huset är definitivt skohyllan. Dit ålar hon sig hela tiden och river bland skorna. Så roligt. Tyvärr inte det mest rena stället i kåken.
 
 
Nu är filmen slut så Adrian tycker nog att vi ska hitta på något. Snart dags för lunch och efter det sover han. Önskar att de kunde synka sina sovtider lite mer snart. Vi blir ganska låsta när hon ofta sover en lång tur på förmiddagen, och sen sover Adrian efter lunch. Henne kan man ju förvisso ta med sig än när hon sover, sova i vagnen och i bilen etc men det är svårare med Adrian. Hade tänkt gå till lekparken i morse så han fick leka av sig en stund men han ville hellre titta på film och jag hade egentligen ingen lust att gå ut så jag tjatade inte :)
 
Men men.. Plikten kallar. Undrar vad jag ska laga för spännande lunch idag. Åh, jag hatar att laga mat. Finns inget tråkigare. Det ständiga i-landsproblemet. Tråkigt att laga mat och vad ska det bli. Det är ju nästan så att man skäms lite.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0