Inskrivning.

Idag ska jag på inskrivning på mvc. Det var spännande första gången man var gravid. Nu känner jag mer som att, vad ska jag dit och göra?! Är väl bara att kopiera mina uppgifter från förra journalen. Nä.. skämtåsido. Det är väl lika bra att det finns dokument ifall något skulle hända och man behöver söka hjälp. Sen måste jag väl tyvärr ta massa prover också. Jag som älskar att bli stucken i armen. Men vem sjutton gör väl det egentligen...
 
Idag har jag extremt ont i huvudet. Önskar så att jag kunde ta en ipren men det får man tydligen icke som gravid. Ipren och alvedon är det enda som hjälper när jag får så ont. Ska höra om barnmorskan kan tipsa mig om nåt jag kan ta utöver alvedon som inte hjälper ett dugg. Men tvivlar på det.
Jag satt vid dator igår och kände plötsligt hur det som small till i nacken och det gjorde jätteont. Sen när jag gick och la mig kom huvudvärken som ett brev på posten och till slut värkte både nacke, huvud och höger arm. Har inte sovit många blundar inatt. Två st alvedon kl 4 och en kl 10 har inte hjälpt ett dugg. Känner mej mest lamslagen. Jag undrar  vad som hände men jag börjar väl bli gammal eller nåt.
 
Imorgon ska vi hälsa på Bella Bus i Söderbärke - på kollot. Ska bli intressant att se hur hon har det.
Igår ringde hon och hon hade en hel lista på grejer som hon ville att vi skulle ta med. "Mamma, kan du ta med godis? Egentligen får man bara äta på lördagar men man kan gömma på sitt rum också. Det är det många som gör!!" sa hon. Haha!! Ja där ser man.
 
Mot slutet av veckan åker vi till Norrköping. Hälsar på Jimmys syster och sen ska vi sova på vandrarhem och gå på Kolmården på lördagen. Lite lätt packångest redan. Ett dygn borta ca men man lär väl ha med sig ett halvt bohag till Adrian. Välling, blöjor, matburkar osv. Han äter ju dessutom fortfarande en gång på natten. Får väl riva med vattenkokaren också :) Det ska nog gå bra.
 
Jag ska väl försöka styra upp lite lunch åt oss här nu innan jag ska iväg.
 
Tjofräs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0