Dan före dopparedan.

Linus vaknade 5.50.. *suck* Jag sa åt honom att han fick lov att gå och lägga sig en stund till. Det funkade i 30 minuter sen sparkade jag upp Jimmy som fick sätta på tvn åt honom med Barnkanalen. Det funkade inte så länge så det var bara att pallra sig upp.
Jimmy och Adrian sover än. Som vanligt så sover bebisen lugnt och fint när jag måste gå upp.

Inatt har Adrian återigen vaknat två gånger och ska ha mat. Man märker att han är hungrig också för det är stora gapet som attackerar tutten och sen klunkar han som om han aldrig fått mat. Nu har han fått igång produktionen lite igen så jag sitter här och önskar att han kan vakna och vilja äta för mjölkfabriken är full. Frågan är om han blir mätt på min mjölk eftersom han vill äta oftare. Han har ju ätit en gång per natt sen han var dryga månaden och nu när man läser att de ev ska börja sova hela nätter så sätter han igång och äter mer. Kanske ska prova med en annan nappflaska än den vi har. Se om den accepteras bättre. Så man kan skarva med ersättning på kvällen. För jag vill fortfarande amma mest. Men gärna sova på natten. Märker stor skillnad på tröttheten när jag får amma två gånger istället för en.

Nåväl. Idag är det dagen före julafton. Linus har påmint mig ett antal gånger redan. "Åh.. mamma.. jag längtar till jul" Att morbror Thomas dessutom har lämnat ett jättestort paket bredvid vår gran som är till Linus gör ju inte längtan mindre :D Rena rama tortyren. Gissar på att detta är en av årets längsta dagar för alla barn .

Hm.. hör nu att han tänker börja koka ägg i köket så jag bör nog hugga in.

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Unge herrn kanske är inne i en sån där tillväxtperiod?

Då brukar de ju vilja äta mkt å ofta!



Hoppas ni får en jättemysig jul <3



ps. Jag har snart lärt mig ( ofrivilligt!! ) " gott nytt jul "....Har du ? ;))



KRAM

2011-12-23 @ 08:45:55
URL: http://mammins.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vi hade också Avent nappflaska först när vi började ge Elias bröstmjölk på flaska, tyckte dock den SÖG - han fick inget bra tag alls. Så jag köpte NUK:s flaska på Barnens Hus - den är från 0-6 månader ( med disneyfigurer på, Nalle Phu o gänget ) den kostar runt 70-80 spänn men är skitbra! Själva nappen är helt annorlunda om man jämför med Avent.. kan verkligen rekommendera den.

2011-12-23 @ 09:01:21
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Carola

Vet hur du har det.. Lina går av snart. ;) Noel sov 20 min middag idag, just när jag har häcken full.. Lång dag , ja .. ;)



Ska till maxi snart.. Wish me luck! Puss

2011-12-23 @ 12:29:52
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0