Eld i arslet.

När jag pratat med mäklaren imorse så sa jag till Jimmy på skoj: "Tänk om han ringer upp o säger att de kommer imorgon bitti kl 9" Hah.. mycket riktigt. Han ringde upp och frågade om det var för tidigt att fotografen kom imorgon kl 9. Nej, sa jag och sen fick vi eld i arslet och började röja upp här hemma så nu är det undanplockat här så imorgon får vi gå upp i tid så behöver vi bara dammsuga o tvätta golven. Gör vi det idag syns det liksom inte i alla fall imorgon då vi har två små ögonstenar som hårar satan!!
Men det känns skönt. Förhoppningsvis bör lägenheten ligga på hemnet senast onsdag.

När Jimmy åkt till jobbet trodde jag att jag skulle spy av tristess. Hur ska jag få dessa sista 6 veckor att gå när jag inte har nåt att göra? 

Jag åkte hem till mamma och pappa och våldgästade dem som vanligt. Där kan man i alla fall sitta i en baden baden ute i skuggan på gräset och njuta av att vara utomhus på ett annat sätt än hemma på balkongen. Så har man lite sällskap.


Thomas o tjocka Trisse :)

Mamma och pappa har helt enorma Änglatrumpeter som är så fina. I våras var de bara små skott och nu är de så stora och luktar himla gott om blommorna. Nästa år ska vi sno skott av dem så vi också får så stora fina blommor i vårt hus. Hade förra året men de lyckades vi döda när de skulle övervintra. :)




Jag och mamma satt och pratade om förlossningar, när det kan tänkas ske och tänkbara namn. Mammas kompis tillika granne kom över en sväng och hon frågade mej om jag började bli nervös. Nej, hör jag mig själv säga men där ljög jag stort. Jag börjar bli sjukt nervös!!


Känner att har väldigt intressant bloggande här. Men med tristessen kommer inläggen, även om det inte är nåt vettigt jag skriver om.


Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt att han kommer & tar kort imorgon, ni får säkert den såld snabbt! :)

Fin änglatrumpet, vill jag med ha, men dom är tydligen giftiga? Eller är det en myt? Jag vet inte, men nästa år ska jag nog skaffa jag med!

Gulle Thomas & vilken enorm katt!! Haha!!

Puss & gull babe!!

2011-08-01 @ 23:31:42
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0