Pulkaåkning.

En sak som jag minns från när jag var yngre att jag älskade var att åka pulka. Igår bestämde vi att det skulle åkas pulka idag och att vi skulle gå ut direkt på morgonen. Lika bra att passa på när det äntligen är perfekt pulkaväder. Klockan 8.50 var vi i pulkabacken. Helt ensamma. Haha.
 
Skillnaden från när man var yngre och nu är för det första: Konditionen. Herremingud vad jag flåsade när jag kom upp. Måste komma igång med löpningen igen. För det andra så var man inte tvungen att dra upp ett barn i pulkan eller boben då. Adrian klarade nätt och jämt att ta sig upp själv men Ninnie var det värre med.
 
I andra åket med pulkan, jag och Ninnie så lyckades jag pricka in ett rätt stort gupp i backen. Jag lyfte nog utan att överdriva 30 cm från pulkan och Ninnie lika mycket till från mitt knä. Aj min röv! säger jag bara. Haha. Ändå kunde jag inte låta bli att asgarva. Lilla Ninnie tyckte inte att det var lika kul så hon sa argt: "Nu åkt färdigt" Sen vägrade hon sätta sig i pulkan på en bra stund. Vi lyckades dock att få upp henne en gång till lite senare och då hade hon glömt bort det läskiga så då ville hon åka flera gånger.
 
 
 
Efter ca en timme var småbarnen nöjda och innan vi kom hem så satt Ninnie och fullständigt skrek i pulkan för att hon frös om sina händer och fötter. Eller som hon skrek: "ja flyser mina vantar"  och hon frös även om skorna. Måste nog införskaffa ett par andra vantar åt henne och se till att ullsockorna inte ligger och skräpar på förskolan under helgerna.
 
Adrian pratar nu om att han vill åka skridskor så det måste vi också prova på någon dag. Tyvärr är det rätt sparsamt med skridskoåkning för allmänheten här i Skultuna där vi bor. Han är väldigt noga med att påpeka att vi måste hålla i honom. Skridskor har vi ett par ligger sen Bella och Linus var små i precis rätt storlek.Vet inte riktigt var han sett det här med skridskoåkning men säkerligen är det de stora barnen på förskolan som går iväg och åker ibland.
 
Klockan är nu 14.10 ca och det börjar kännas som det är dags för att gå och sova snart. Fånga dagen är barnens motto. Undrar vad vi ska göra resten av dagen nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0