Plötsligt händer det.

Jag har fram tills i år nog aldrig blivit firad direkt på mors dag. Det är egentligen inget jätteviktigt för mig heller om jag ska vara ärlig, men lite uppskattning och nån liten gest skadar ju aldrig.
 
I år vet jag inte vad som tog åt Jimmy. Nu tycker ju jag att det är barnen som ska "fira" sin mor men när de är så små som våra barn är så krävs det ju lite hjälp. De stora barnen var hos sina pappor så där blev det ju lite svårt.
 
Morgonen startade med sovmorgon och sen frukost på sängen. Bara där tyckte ju jag att jag fått nog. Som sagt, jag kräver inte så mycket. Jag fick även en bok som tanken var att jag skulle få ligga och läsa på förmiddagen men barnen ville inte riktigt låta mamma vara ifred.
 
Jordgubbar, Vindruvor, mackor, the och en bok.
Ninnie hade redan ätit frukost men det hindrade inte henne från att gama på min.
 
På eftermiddagen när barnen sov så åkte Jimmy iväg och skulle fixa något. Jag låg och solade och läste min bok. Hem kom han med blommor och då sa jag något i stil med att "Tack, har jag inte fått tillräckligt redan?" Men nej det hade jag inte för han hade varit och köpt en Puls och gps-klocka till mig. Inget jag direkt önskat mig men roligt ändå eftersom jag försöker komma igång med en mer rutinerad löpning. Jag mår bra av det även om det är bra jäkla tråkigt just när man springer. Efteråt känns det alltid himla bra.
 
 
Med denna slipper jag ta med mobilen för att veta hur mycket jag springer, vad jag har för hastighet. Jag kan även hålla koll på min puls osv. Allt är kopplat till Runtastic som är den app jag använder på telefonen Roligt tycker jag. Tyvärr måste jag ju ha med telefonen ändå för att springa utan musik går bara inte.

Jag brukar inte ens bli såhär firad på mina födelsedagar. Men roligt är det. Vem tycker inte om att få paket liksom? :)
 
Tack bästa familjen ♥♥
 
Såhär såg jag ut efter första testrundan. Jag som aldrig svettas så att jag blir blöt. Lite klibbig på sin höjd kom hem och var totalt dyngsvettig. Varmt som tusan ute och det var så jäkla jobbigt.
 
4,79 km på 29 minuter. Bättre vill jag! (Seriöst, hur stor näsa har jag?)
 
Jag och mamma har anmält oss till ännu ett lopp här i stan. Stadsloppet den 12/6. Vi ska springa 5 km. Man kan även välja att springa en mil. Den här gången hoppas jag att jag klarar 5 km under 30 minuter. Det kräver att jag håller igång nu fram tills dess. Ikväll ska jag ut. Inte alls sugen egentligen. Men skam den som ger sig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0