Nöjd och lite besviken.

Nu har jag fått provresultatet definitivt. 0.80 blev det av max 2.0.



Jag är både nöjd och samtidigt lite besviken.

Missnöjd för att 74 av 160 rätt som jag hade är 0,93% om man räknar rakt av men nu ska det ju in i massa normeringstabeller och grejs. Missnöjd för att enl förra årets normeringar hade jag fått 0,85. Nu hamnade det bara på 0.80 efter att alla normeringar gjorts med årets alla deltagare.

Men tänker jag efter ska jag vara väldigt nöjd. Jag chansade på störren delen av alla matteuppgifter och lyckades pricka in en hel del rätt. Jag gick ifrån provet med en känsla av att 0.4 skulle jag vara imponerad om jag fick.
Enligt vad jag googlat mig till ligger antagningspoängen till Sjuksköterskeprogrammet lågt. Någonstans mellan 0.6 och 0.8 så med lite tur räcker det till. Tanken är ju att jag ska till nästa vår och då är det oftast färre som söker.
Så ja, jag får väl vara nöjd med mina 0.8. Planen är ju att skriva i höst igen. De flesta får bättre resultat andra gången. Mitt största hinder just nu är ju dock den förbannade matten men det tänker jag inte tjata om idag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0