Negativa mamman - Gnällvarning!

Varning för gnälligt inlägg.
 
Kan någon vrida fram klockan ett par timmar så att jag kan få lägga mina barn och sen gå ut och kasta mig framför första bästa bil? Göra slut på lidandet.. Jo, jag är lite sarkastiskt ironisk just nu.
 
Jimmy jobbar kväll.
 
Huvudet sprängs. Är så less på denna huvudvärk jag lider av flera gånger i veckan. Idag är den hemsk. Känns på riktigt som att huvudet ska explodera. Ont ner i hela armen, nacken och skuldran. Men bara att bita ihop när jag är själv med barnen. Inget jag gör hjälper ju så detta är väl något jag får leva med.
 
Barnen är dryga. Så jävla dryga för att uttrycka mig mer riktigt. Adrian är så tålamodsprövande. Jag skrev ju häromdagen om hur intensiv han är. Hela helgen har han varit så. Jag och Jimmy håller båda två på att få ett nervsammanbrott. Lyssnar inte alls på vad vi säger och trotsar så att jag håller på att tappa förståndet. Det är verkligen att testa gränser och reaktioner mest hela tiden nu. Inte för att det spelar någon roll hur vi reagerar för han bryr sig inte om vi blir arga. Heller inte om vi lugnt och bestämt säger att något inte är okej. Ibland rinner bägaren över och den bägaren är rätt full hela tiden just nu kan jag tala om. Känner mig som världens sämsta förälder.
 
Ninnie hon kan hon också. Så som Adrian gör, gör även Ninnie. Som att tex löpträna i soffan just i detta nu. Undrar vem som ramlar ner och får hjärnskakning först? Undrar hur många gånger om dagen vi plockar ner dem och säger att de inte får. Hjälper det? Nej, det är som att prata med en vägg. Ninnie är även otroligt gnällig hela tiden. Hennes grej just nu är att hänga i mina byxor och gnälla om att hon vill upp. Väldigt lätt att till exempel laga mat då. 
 
Jo. Mina små ögonstenar är då världens bästa preventivmedel just nu och då främst Adrian. Han får mig att vilja leva i avhållsamhet, celibat,  göra en sterilisering, sätta på Jimmy trippla kondomer trots avhållsamheten, använda pessar, p-spruta, spriral samtidigt. Visstja.. jag får inte glömma p-piller.
 
Imorgon är en ny dag. Helst utan huvudvärk, lite mer tålamod och lite mindre jobbiga barn.
 
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Carola

Kram babe!! ❤️ dryga dagar kommer sällan i två! Så imorgon är det säkert en bättre dag! 😘

Svar: Denna dag har knappast börjat bättre men tack för pepp. Saknar dig. Kram ♥
Camilla Dahlstedt

2014-05-19 @ 19:39:48
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Erika

Lät inte alls roligt det där, vet känslan. Här är också bägaren nära på att rinna över mest hela tiden. Det är tur att det finns dagar då barnen är snälla också så man kan tömma bägaren ibland. Hoppas våra barns trotsperiod går över snart men den lär väl vara ett tag tyvärr :/

Svar: Ja. Den kommer nog tyvärr vara hela deras liv :) Det artar sig bara lite annorlunda när de blir äldre. Stora barn större bekymmer.
Camilla Dahlstedt

2014-05-20 @ 21:33:01
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0