Kristi Himmelsfärd.

Hur många firar det? Varför är det ens en röd dag? Inte för att jag har något emot det men jag undrar. Det ger ju en extra ledig dag om man har ett sånt jobb där man inte jobbar röda dagar. Det har inte jag. På Ica finns det 3 röda dagar. Julafton, nyårsafton och midsommarafton. Alltid något. Jimmy har jobbat idag.

Adrian har kört skitsjuka på förmiddagen. Inge vidare trevligt. Avverkade 8 blöjor innan lunch. Åt som vanligt dock, somnade efter maten och sen inget mer på hela dagen. Han åt massa vindruvor igår. Jag undrar om hans mage kan vara känslig mot såna!? Det är nämligen inte första gången han får såhär efter han ätit vindruvor. Kan ju vara slumpen också.


Mysa i sängen ville han.
Jag vet, färgkombinationen i hans säng där är hemsk. Jag är inte färgblind men man tager vad man haver när resten ligger i tvättmaskinen.
Han har fått för sig att han ska sova med huvudet i fotändan. Började för någon månad sedan att han alltid vände sig efter vi sagt god natt. Nu lägger han sig direkt så och vägrar något annat. Det får han såklart men jag tycker ju det verkar omysigt.

Nu är det godnatt och såklart vaknade Ninnie precis.



Kommentarer
Postat av: Carola

Sötnöt! Noel är sjukt känslig för vindruvor & päron! Han får inte äta nåt av det när han ska till dagis, för då ringer dom & säger att han är magsjuk. 😜

Svar: Päron äter båda barnen massor utan problem men just vindruvor och russin verkar sätta fart på magen. Skalen kommer ju ut hela nästan också. :)
Camilla Dahlstedt

2014-05-30 @ 06:33:50
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Erika

Det kan nog mycket väl vara vindruvorna, Milliam älskar vindruvor och han kan också bli lite lös, inte så mycket men lite. Du får ge honom vindruvor om han är hård i magen ;)

Svar: Jo, vindruvor och russin verkar sätta ordentlig fart på magen. KOm på att han åt russin dagen innan också. En muta när jag hade ont i huvudet och jag ville få dem att sitta still en stund. Jag kom nämligen på honom med att ha gått och hämtat vindruvor själv i kylen så han hade nog tuggat i sig en hel del. Lilla busunge. :)
Camilla Dahlstedt

2014-05-30 @ 11:00:56
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0