Dagen efter kvällen före..

Igår fyllde min kära far 57 år så jag och småbarnen var där på eftermiddagen och kalasade lite. Jimmy kom dit när han slutade jobba för att kalasa lite han också. Sen tog han med sig barnen hem medan jag stannade kvar för att jag och mina bröder skulle festa till det lite. Åka lite Chevrolet, vi var och tittade på någon bilträff med bara typ 18-åriga 740-raggare. Det var en trevlig kväll ändå. Det är tur att jag inte är pryd av mig för mina bröder och deras kompisar är inte riktigt rumsrena. Haha.
Jag drack inte mycket men jag blev rätt onykter. Skrattig. Varvade faktiskt mina cider med vatten till och med. Det har känts ganska bra idag. Har haft huvudvärk som gått över och är nåt så sjukt trött nu. Jag är inte purung längre. Det var ett halvår sedan jag festade sist och det dröjer säkerligen ett halvår till nästa gång.
 
Idag är mina barn riktigt fruktansvärt jobbiga. Jimmy har åkt för att jobba kväll och Adrian kör tålamodstest gånger hundra. Ett exempel. Jag satt på toaletten, med öppen dörr såklart. Hör hur ungen lyckas fippla upp altandörren och springer ut. Det var bara att snabbtorka sig och springa efter. Då hann jag i farten inte med att stänga dörren in till badrummet. När jag lyft in honom från altanen springer han raka vägen in på toaletten och i handen hade han en leksakskopp som han fyllt upp med vatten. Jag lyfter ut honom ur badrummet och han kastar allt vatten på golvet. Hjärnblödningen är nära, och Ninnie tycker såklart det är väldigt spännande med vatten på golvet. Jag erkänner. Jag skällde kanske lite väl högt på honom då. Under tiden jag torkar upp detta så springer han ut i vardagsrummet för att hoppa fram och tillbaka i soffan som om det vore en jäkla studsmatta. Inte tillåtet i vårt hushåll men det ger Adrian blanka fan i. Det är detta tempo han kör idag. GIV MIG STYRKA!!
Ninnie hon kan hon också. Hon vägrade för det första att sova efter lunch vilket hon verkligen behöver. Hon sover oftast mellan 2 och 3 timmar. Allt under 1,5 är på tok för lite. När jag väl fått henne att somna så vaknade hon efter 45 minuter och vrålade som en besatt. Fortfarande jättetrött men sova det skulle hon inte. Jag provade allt men det enda som föll henne i smaken var att agera brandlarm. GIV MIG ÄNNU MER STYRKA! Efter en dryg timme slutade hon nu leker äntligen terroristerna lugnt med varandra en stund. Mamma passar på att blogga. Jag är så trött. Gamla tanter ska inte hålla på att dricka alkohol. Speciellt inte om det inte erbjuds en heldag i soffa/säng framför en bra film dagen efter. Ungdomens tid äro förbi!
 
Idag är en sån dag som jag önskar att den bara ville ta slut. Det positiva är att de kommer förhoppningsvis somna tidigt båda två. Adrian har också sovit alldeles för lite. De stackars barnen borde få gå ut men regnet vräker ner. Nej, jag vet. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Jag har bara dåliga kläder.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Haha!! Det är som att dom känner på sig när man inge är på topp! Adrian testar alla gränser, känner en till pojke som en gång i tiden var så.. 😉

När sommaren är här ska vi ses, du & jag! Äta mat & dricka gott & snacka en massa skit! Saknar dig! 😘

Svar: Låter som en helt underbar plan. Miss u too babe! ♥
Camilla Dahlstedt

2014-05-11 @ 16:43:39
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0