En annorlunda morgon.

I morse hände något magiskt här hemma. Något som aldrig händer i princip. Adrian vaknade i vanlig ordning klockan 5.30 Jag gick in för att hämta honom och han kommer gående med napp i munnen, en gosedjursråtta, sin snutteapa som han aldrig tittar åt, och en gammelsmurf i famnen. Jag lyfte upp honom och alla sakerna och la honom bredvid mig i vår säng och då brukar han ligga och köra sin procedur med mitt hår en stund tills han ska upp helt enkelt. I morse somnade han om? WHAT!? Dessutom utan att ens peta i mitt hår? Sen vaknar Ninnie 6.40 och hon väcker honom. Det brukar alltid vara tvärtom.
Jaja.. jag klagar inte. Värsta sovmorgonen ju.
 
Linus åkte iväg med sin skoltaxi. På tisdagar åker de till badhuset och har simskola. När klockan var 8.20 upptäcker jag att hans badkläder ligger kvar på köksgolvet. Till saken hör att det var jag som bad honom ta upp dem ur väskan för att titta så alla sakerna var i gympapåsen med badkläder. Kände mig skitdum som inte sett till att grejerna kom ner igen. Han är väldigt tankspridd vår son. Så jag stressade o ringde fritids som inte svarade och skulle höra när de skulle åka så jag kunde komma in med badkläderna. Ingen svarade men jag fick till slut tag i en annan fritidsavdelning som sprang upp och fick tag i Linus klassföreståndare. Linus fick då tydligen stanna kvar i skolan så läraren skrek "På med kläderna fort Linus så springer vi till bussen" Den skulle åka precis så läraren skulle ringa om inte Linus hann med. Så jag fick panik-kasta in Ninnie och Adrian i bilen och åka till badhuset och lämna hans kläder. Slutet gott, allting gott. Hoppas han lärde sig något av det. Nästa gång åker jag inte in med hans badkläder. Vi håller på att öva honom på att lära sig ta mer ansvar på morgonen för i höst när jag börjar jobba måste han klara av att göra sig i ordning och kliva ut till taxin själv på morgonen  (under täta telefonsamtal från mamman). Just nu känns det ljusår bort men ungen blir 9 i sommar så han borde klara av det. Känns inte som att jag har lust att sitta och skjutsa in honom tidigt på morgonen till helt fel sida av stan från jobbet sett när han kan åka taxi gratis. Så nu övar vi för fullt.
 
Adrian verkade tycka att det var jättekonstigt att bli lämnad på förskolan sen. Han tog nämligen en tupplur i bilen på hemvägen. Men de skulle vara ute så det gick bra. Han såg bara aningens frågsam ut. Min plutt..
 
Imorgon blir Ninnie Pinnie 1 år. För ett år sedan var jag duktigt less på att vara gravid. Minns denna dagen som igår. Hade så ont så jag fick lov att ringa hem Jimmy från jobbet. Kunde inte gå. Vi åkte till förlossningen och fick en sovdos till mej på kvällen. Den natten sov jag för första gången på flera månader flera timmar i sträck. Det var kanske det som fick igång förlossningen.
 
Ikväll kommer morbror Thomas hit på besök. Han är borta i helgen när vi ska fira henne så han kommer ikväll och jag har lovat att han ska få mat.
Ninnie har redan fått sitt kök. Lika uppskattat av båda barnen som jag visste. Idag när Adrian är på förskolan är första dagen hon fått utforska det i lugn och ro utan att Adrian är där och skriker MITT! Allt är mitt numera.
 
 
Jag har en enorm träningsvärk idag efter mitt lilla träningspass igår. Det tog bra alltså.
Idag laddade jag upp med babylarm och skulle springa. Det satans larmet ville inte fungera utan själva mottagningen dog efter 5 sekunder hela tiden. Finns inte en chans att jag hör om hon vaknar när jag är i källaren. Löpbandet låter dessutom en del när man springer på det. Fick lov att starta om larmet varannan minut för att höra om Ninnie skrek. Så det blev bara 2,5 km på prick 15 minuter. Det gick lätt som en plätt. Sen körde jag en vända på bollen också trots min träningsvärk. Jag är helt imponerad över mig själv. Men å andra sidan misstänker jag att jag är inne i en flitig fas som gör över. Det brukar det göra :)

Nu måste jag tyvärr väcka Ninnie som ligger och sover. Storebror måste hämtas och hon ligger och sover i bara blöjan.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Vi tränar med med Lina. Packa frukt, badkläder, gympakläder etc. Hon gick hem själv ifrån skolan i måndags & igår. 😃 stora barnen! Vi gick ju nyss på babymassage. 😁

2014-03-05 @ 06:11:40
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0