Det är inte lätt att behaga tant.

Dagens i-landsproblem!
 
På förmiddagen idag sa Jimmy att han skulle åka iväg för att fixa en grej. Vad ville han inte berätta och lät lite hemlighetsfull. "Är det en överaskning?" sa jag lite på skämt, Jimmy överaskar aldrig.  "Kanske det" svarade han och flinade.

När han sen åkte iväg var jag faktiskt väldigt nyfiken på vad han skulle göra. Som sagt. Jimmy är inte den som överaskar. Knappt ens på födelsedagar så jag undrade ju vad han skulle hitta på. Skulle han köpa något, göra något?
 
När han sen kommer hem sträcker han fram en påse från Clas Ohlsson med ett... batteri till min telefon. Vad säger man?. Hm.. tack, eller nåt. "Jag tänkte köpa en blomma också" sa han men den blomman får jag nog rita själv. Ja, det är väl tanken som räknas. Jag låtsas att jag fick en fin blomma istället för ett batteri.
 
Till saken hör att min telefon strulat under en längre tid. Den har vägrat att ladda ordentligt. Över natten får den i ca 40 % så det har varit lite drygt då man får se till att alltid ha den på laddning hemma för att eventuellt råka ha några procents batteri om man ska iväg. Har även alltid laddat den när vi åkt bil för den laddaren vi har i bilen har lyckats få i mest av alla laddare. Vi har provat med 4 olika laddare och ingen har fungerat ordentligt så ett nytt batteri var väl sista utvägen innan jag kastade luren åt skogen. Men att kalla det överraskning? Nej, inte direkt va. Världens tråkigaste i så fall. Det där jäkla batteriet hade jag väl kunnat åka och köpa själv liksom. Men tanken var ju god.
 
Fast jag är inte nöjd ändå, för tydligen var det svårt att få tag i ett satans batteri så när han till slut hittat ett så var det ett som både är tjockare och tyngre än originalet  så man fick med ett nytt skal till baksidan för att batteriet skulle få plats. Så min telefon har nu konverterat till modell tegelsten. Jihaa!! Kanske lite överdrivet men fet är den och inget man har i byxfickan när man springer direkt.. Kanske som extravikt runt benen? :) Men 100% batteri kan den få. Alltid något.
Jag hade faktiskt personligen inte köpt modell fet på batteriet utan hellre väntat. Har jag gått med strulande telefon i över en månad kan jag väl göra det ett tag till. Dyrt var det också. Som sagt. Det är inte lätt att behaga det här fruntimret. Han är snäll min karl, men han är kass på överraskningar som är roliga att få.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0