Då kör vi igen.

Ny vecka, nya utmaningar.
 
Ninnie är äntligen piggare. Hon är fortfarande snorig, hostig och lite hes men hon åkte förmodligen på ett förkylningsvirus också för detta verkar inte penicillinet bita på. En förkylning är väl heller inget som kännetecknar halsfluss. Hon är i alla fall piggare och gladare. Dock väldigt trött och väldigt dryg på natten men det är en annan historia.
Om en vecka ska vi på ettårskontroll på BVC. Är rädd att vågen kommer att peka neråt igen. Syns på henne att hon smalnat av. Aptiten har ju av förklarliga skäl inte funnits och den verkar inte ha kommit tillbaka än. Frukt är det enda som damen verkligen äter utav. Vår våg säger 8,8 kg och sist vi var där vägde hon på deras våg 8.9. Nu får hon se till att äta upp sig på en vecka här. Adrian vägde 9,4 på sin ettårskontroll och det lär hon nog få svårt att bräcka. Vi får se.
 
Sitter i detta nu och väntar på att damen ska vakna. Snart ska jag packa in småkidsen i vår lilla bil (som är astrång med två bilstolar) för att möta upp Jimmy på en bilverkstad i stan och hämta upp honom då vår stora bil ska in på service och byte av nå bärarmar? eller vad det var. Han ska alltså lämna in den efter jobbet.
Snacka om flax. Fick ett brev från Kia att vår bil tillhörde en återkallningskampanj där de behövde kolla upp dessa bärarmar eller vad det nu var för att eventuellt byta ut dem om de var dåliga på Kias bekostnad. Förmodligen något fabrikationsfel. Till saken hör att vi på sista tiden hört ett missljud när vi åker i gupp med bilen. Det klonkar liksom. Det lät dyrt så man ville liksom inte låtsas om att vi hörde det :) Så vi hade tur att det var de här prylarna som var dåliga, att vi inte hunnit byta, och att vi får nu nya gratis. Det tackar vi för :) Fick i samma veva ett bra pris på service på bilen så då passar vi på att serva den också. Finns nog inte mycket som är tråkigare att lägga pengar på än bilar.
 
Om 2 dagar fyller vår lilla Fialotta Ninnie ett helt år. Kan inte fatta att ett helt år gått. Min lilla pinne. Adrian blir 2,5 nästa vecka.
 
Idag är det 5 veckor tills vi åker till Egypten. Längtar så jag håller på att bli galen samtidigt som jag blir mer och mer nervös över att lämna barnen. Mixed feelings av allra högsta grad. Linus är ju borta varannan vecka jämt och dessutom är det pappavecka så där kommer det ju vara som vanligt. Saknar ju självklart honom alla veckor men där är man van liksom.
Måste inhandla en bikini innan vi åker. Har ingen sån. Frågan är om det går att få tag i redan. Lite svårt att beställa när jag inte riktigt har koll på storlek. Behöver en övedel med storlek som passar 2 st stekta ägg ungefär. Undrar om det finns? :) Måste köpa solkräm, och inventera i vad jag har för kläder som kan tänkas passa och vad jag eventuellt behöver inhandla. Vad mer är det jag måste fixa? Joo.. Vi ska vaccinera oss mot hepatit A. Det ska jag ringa om imorgon. Det är nog en kostnad som är ungefär lika tråkig som att serva bilen.
 
Nehej.. Nu lär jag få lov att väcka damen och hoppas på att Adrian eventuellt får stanna hemma med Bella och Linus. Han sitter och är fullkomligt inne i en film på tvn tillsammans med Linus.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Är det stor skillnad på havrix och twinrix? Kan ju vara värt med twinrix, även om B är svårare att få. Fredrik och Sixten tog den inför Thailand och jag hade sen innan, fast jag tror att jag bara har havrix :S Har legat inne på sjukhus utomlands förr och det är väl främst där man kan få B.
Det är en riktigt tråkig kostnad men skönt att veta att man har skydd i 20år eller mer(?)

Jag behöver också köpa bikini, det brukar väl rulla in snart i affärerna. Jobbet bygger utemöbler denna vecka!

Svar: Jag är faktiskt väldigt dåligt insatt i det där med vaccin. Har glömt ringa idag också.Ang bikini så var Lindex det enda stället jag hittade på igår av de typ vanliga affärerna. Hm, stadium osv. Tyvärr är man ju planka numera så jag fyller inte ens upp deras mindta storlek på bikiniöverdel. Får bada toppless typ.
Camilla Dahlstedt

2014-03-03 @ 15:18:35
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Emelie

Ring imorgon! Med a+B så måste man ta 4 veckor innan.
Kanske innan dess till och med för man ska ju ta två innan avfärd. Sen tredje inom ett år.

Svar: Jag kommer bara att ta vaccin för hepatit A. Det är vad som rekommenderas om man inte planerar att ha sexuella kontakter och inte ska stanna länge i landet så jag snålar faktiskt ur där. På A behöver jag bara ta en innan avfärd och sen ev en till inom ett halvår om man vill ha det där livslånga skyddet. Ingen panik på hur nära inpå jag kan ta det heller. Just nu kan jag inte ta det då jag är lite halvkrasslig.
Camilla Dahlstedt

2014-03-04 @ 19:45:55
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0