Tårtkalas med stora barn.

På eftermiddagen idag hamnade vi hos Marina och hennes pojkar. Timmy fyllde 2 i fredags och Julian 3 idag. De hade haft kalas i helgen men födelsedagsbarnet hade beställt tårta i morse så vi blev bjudna på lite tårtkalas.

När jag berättade för Adrian att vi skulle gå dit och äta tårta undrade han om vi skulle blåsa ut ljus. Vad roligt att han visste att man gör det. När jag berättade att Julian fyllde 3 år så visade Adrian upp 2 fingrar och sa 'Ja tå å' (Jag två år) Hade ingen aning om att han visste det heller. Hans utveckling har verkligen sprungit fram sista veckorna. Det går nu äntligen att föra konversationer med honom. Visst att han inte pratar rent och mycket är det nog bara vi som förstår men så är det väl med många barn.



Ninnie slog honom idag med en bil i huvudet. Adrian blev galen. Dock inte på henne. Vi satt i vardagsrummet och hörde hur Adrian skrek 'Aaaj Ninnie!' Sen vrålade han högt och argt: 'Dumma bil!' sen flög bilen ut i hallen. Förmodligen den hon slog med. Men det räckte inte för han skrek 'Dumma böcker' och en bok flög också hårt ut från hans rum. Sen 'Dumma bäjja' (Dumma bärgarn) och han åkte samma öde till mötes. Jag och Jimmy höll på att skratta ihjäl oss. Roliga unge. Det var ju tur att Ninnie inte flög ut.

Ninnie känns också så stor plötsligt. Vad hände med mina bebisar?



På väg hem från Marina gick vi förbi en lekpark. Ninnie kallade gunga för 'dumma'. När vi kom hem berättade jag det för Jimmy och frågade Ninnie om hon kunde säga gunga så att han fick höra. Då säger hon ett klockrent gunga! Det uttalar inte ens Adrian korrekt. Fantastiskt hur olika det kan vara. Alla barn är ju speciella på sitt sätt. Mina är ju såklart mest speciella för mig. Älskade skitungar!




Kommentarer
Postat av: Carola

Haha! Söta barnen!! Noel snackade ju inte heller "rent" lika "snabbt" som Lina. Men vi förstod honom! Nu får vi inte tyst på honom ☺️

2014-06-03 @ 06:14:51
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0