Äntligen slut.

Det har varit en jobbig dag. Snart kraschar den här mamman i sängen, slut som artist.
 
Ninnie fick en lindrig variant av Höstblåsorna. Hon slapp dem helt i munnen. Tack för det.
Idag har hon återigen varit högt och lågt. Adrians matstol i köket är en stor favorit att klättra på. Hennes vagn har hon också fått dille på att klättra upp och ställa sig i. Jag hinner knappt andas. Inte skulle hon sova någon längre stund på dagen heller som hon brukar och behöver. Vi har grannar som håller på att bygger om och handikappanpassar sitt hus och idag har en grävmaskin av något slag väsnats där större delen av dagen. Jag tror det var den som väckte henne. Det resulterade i en inte bara klättrig tjej, utan väldigt trött och gnällig också. Kanske inte helt 100 i kroppen än heller.
Herregud vad hon pratar alltså ungen. Det kommer nya ord varje dag och det börjar mer och mer bli två-ordsmeningar. Om man nu kan kalla det mening. Men hon sätter ihop två ord i alla fall.
 
 
Jag satt och tittade på gamla bilder tidigare idag. Alltså Ninnie och Linus är så galet lika varandra. Hittade en gammal bild på Linus där man ser det. Har ingen bild att jämföra med på Ninnie men jag som ser henne i verkliga livet ser det ju så att säga.
 
Linus 5 år. Så söt lilla Skvimpen, djupt inne i något på tvn.
Jag tycker det är roligt att Ninne och Linus är lika varandra både till sätt och utseende. Bella och Adrian likaså. Ninnie och Adrian däremot som är helsyskon är inte alls lika varandra. Deras gener måste ju alltså då komma från mig och den enda jag är lik är ju Bella. Det får vi ju höra nästan dagligen. Linus är ju otroligt lik sin pappa men han är ju inte pappa till Ninnie :)
 
Ï morgon ska Bella till Gröna Lund på klassresa. De har i klassen sålt kläder ifrån New body och samlat ihop en hel del pengar. Roligt tycker hon att det ska bli såklart. Hon byter ju skola nu till hösten. Här i Skultuna går man upp till årskurs 4 på den skolan hon går på nu och nästa är från åk 5 - 9. Det blir ju nästan som att börja högstadiet. Spännande kan jag tro. De två klasserna som finns på nuvarande skolan ska splittras och bli två nya pga olika anledningar så därför ville de samla ihop pengar och göra något. Hoppas de får bra väder.
 
Idag har jag köpt en pool till Adrian och Ninne. En plaskdamm av något slag. Vet inte hur stor den är, röck åt mig nåt i all hast på toys r us. Så är det nu regnet kommer så vet ni vem ni ska skylla på.
 
Nu blir det natter här. Imorgon ska jag orka springa Stadsloppet. Ska bli kul.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Härliga barn! ☺️ man har inte hjärtat i halsgropen bara en gång när det ska klättras. 😉 tur det går över med tiden! 😘

Heja dig imorgon! Du är så duktig & behöver en & annan klapp på axeln!

Love You! 😘

Svar: Tack babe. ♥
Camilla Dahlstedt

2014-06-12 @ 05:59:08
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Erika

Vad roligt att hon börjar prata mer och mer =) Nathalie håller sig till fem ord hon men hon började säga mamma i måndags så jag är mer än nöjd över hennes fem ordval ;) Hon sa mamma då hon var yngre men sen försvann det bara men nu är mamma tillbaka igen ;D

Jag tycker att Linus och Ninnie är lika över ögonen så kanske har de fått dina ögon? Och därav likheten? =) Ja Bella är ju en kopia av dig!

Svar: Ja, alla barn är ju olika men jag blir lika förvånad varje gång jag får svar på tal av Ninnie. Jag jämför ju med Adrian som precis kommit igång ordentligt. För honom kom det som jag hela tiden sagt som rinnande vatten när det väl släppte. Mamma är ett bra ordval av Nathalie. Det viktigaste. Haha. Ninnie har nyligen börjat säga bestämt NEJ och skaka på huvudet. Det tycker hon är ett bra ordval.

Kanske är det så att de fått mina ögon. VI har rätt kraftiga ögonben hela bunten tror jag :)
Camilla Dahlstedt

2014-06-12 @ 09:11:44
URL: http://nattstad.se/erikaalex
Postat av: Erika

Ja men eller hur, förut sa hon bara pappa och då kände jag mig nästan lite dissad! Nej då! :)

Haha ja men nej är väl ett jättebra ordval, i alla fall om hon använder det rätt ;) Det är väl värre om hon säger nej till allt, fastän hon vill någonting :p

2014-06-13 @ 19:43:02
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0