Statusen

Familjen hade haft det jättebra på kryssningen och alla kom hem nöjda och glada. Jimmy hade dock önskat att han haft koppel på Adrian för att det var ett ständigt jagande efter honom tydligen.

Jag var till doktorn igår. Halsfluss för hundrasjuttioelfte gången i mitt liv. Fick antibiotika så förhoppningsvis är jag snart bra. Febern är borta men jag har så sjukt ont i halsen och kroppen är matt och orkeslös. Blir inte bättre av att vi har värmebölja. Ok att det är varmt ute. Det uppskattas men när det blir lika varmt inne så trubbas den uppskattningen av lite. Speciellt när jag är sjuk. Barnen tycker också det är jobbigt och sover dåligt. Ninnie gnäller hela tiden och matvägrar. Stackars gumman. Det är tur vi att poolen de kan svalka sig i.

Linus har åkt till sin pappa. Hur sorgligt det än känns så känns det skönt att få ett avbrott från alla konflikter med honom just nu. Tom vår granne Pelle som Linus är väldigt förtjust i och ser upp till massor sa åt Linus häromdagen 'Vad är det med dig Linus, var har den snälla goa killen jag känner tagit vägen?' Kändes på nåt sätt skönt att få en bekräftelse från en utomstående att han inte är sig själv. Vanligtvis världens snällaste unge. Nu får han utbrott för minsta lilla.

Adrian fortsätter sköta kisseriet bra. Imorse var blöjan torr och han ville gå på toa när jag tog av den. En stund senare kommer han springandes mot toaletten och skriker 'Bajset kommer' så idag gjorde han nummer två på toa också. Haha. Det lät så kul. Mycket stolta föräldrar :)
När han och Jimmy åkte till maxi hade han ingen blöja på sig och det gick jättebra. Han sa till när de kom in i butiken att han ville kissa. Så duktig tycker jag. Snart kanske vi kan ta bort blöjan helt. En dag i taget. Just nu sover han middag. Utan blöja. Får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Carola

Lina är oxå inne i en period av tjurighet & bara allmänt störig.. Kanske åldern?
Usch för halsfluss, lider med dig! Krya på dig!❤️

Men heja Adrian! Stora killen!! 👏

2014-07-10 @ 23:59:11
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0