Repetition.

Snart kommer mina ögon att förvandlas till en mattebok! Jag vet att jag må vara tjatig om denna matten men det är det enda som kretsar i mitt huvud just nu. Ja, förutom bävan inför hösten då men klarar jag detta så kan jag söka högskola till januari och det skulle vara som en stor sten som lyftes från mina axlar att få göra något jag vill. Även om det inte är självklart att jag kommer in så har jag försökt. Med mattekursen någorlunda hyfsat färskt i minnet kanske jag kan lyckas prestera bättre på höstens Högskoleprov och då har jag nog rätt goda chanser till att komma in på högskolan i januari. Men det känns lååångt borta än så länge.
 
Jag har precis gjort färdigt kapitel 2 i matteboken och nyss gjort diagnosen på det kapitlet. Nu vet jag vad jag behöver repetera mer på och några saker ska jag be om hjälp med förklaring imorgon.
På mindre än 3 veckor har jag räknat igenom det här kapitlet. Enligt min studieplan får det ta 8 med min studietakt så nu kan man nog anse att jag är ifatt igen. Första kapitlet drog ju ut på tiden. Jag vill ju hemskt gärna bli klar så fort som möjligt så jag slipper tänka på detta när jag börjar jobba så jag får väl fortsätta köra på som en dåre. 
På måndag tänker jag försöka skriva prov på detta kapitlet. Sen är det två kapitel kvar att räkna och lära sig men de är utan prov. Sen är det det stora äckliga nationella provet kvar. Jag är så jäkla bestämd nu så det ska mycket till för att jag ska ge upp.
 
Mycket är tack vara min familj som låter mig sitta och räkna i lugn och ro. Känns lite som jag försummar dem när de är ute och leker och så. Detta hade aldrig gått om inte Jimmy haft semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0