Något att inte oroa sig över

Mer kontroll över saker gör att man oroar sig mindre så idag på morgonen har vi (mest jag) setat och knåpat ihop vem som behöver arbetstidsförkortning när, hur barnen ska gå på förskolan osv.

Schemat deras känns i alla fall inte som något att må dåligt över. 6:30-15 är ju såklart en rätt lång dag men det finns definitivt många barn som har det värre. På grund av att vi jobbar kvällar och helger blir det sovmorgon varannan vecka och en ledig dag varje vecka. Det känns skönt även om den föräldern som jobbat kväll kommer att vara död på morgonen när kidsen kliver upp. Speciellt om de följer sina vardagsmönster och vaknar vid 5-6. Men lämnar vi vid 10 så får man ta igen sig lite efter vi lämnat innan vi börjar jobba.



Var fjärde helg jobbar jag 8-17 på lördagen och 14:30-22:50 på söndagen. Jimmy likaså fast en annan vecka. det innebär att varannan vecka kommer vi att gå om varandra totalt här hemma så jag har bestämt mig för att ta föräldrarledigt på mina lördagar en tid framöver. Hur som haver så kommer jag ändå att få mer pengar än när jag är föräldrarledig.


Kommentarer
Postat av: Carola

Ser ju otroligt bra ut! Lina & Noel går 7-16.15 mån-tors & sen 7-14 fredagar. Vissa dagar är jag ju ledig i veckan. Men jag vet att ingen av oss lider av det! ☺️

2014-07-03 @ 07:57:23
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0