Äntligen snö!

Äntligen har vi fått lite snö. Skulle gärna ta lite mer. Genast blir det ljusare ute och jag blir på bättre humör än av att leva i detta gråa ljus hela dagarna. Barnen kan vara ute och leka också. Linus var ute själv och lekte i flera timmar igår och Adrian har också varit ute massa. Tyvärr så hatar han att ha sina vantar på sig så han sliter av sig dem vilket resulterar i kalla händer och ja.. resten kan man ju lista ut.
 
Igår hade vi lite kalas för Bella här hemma med min familj. Kändes som att det blev lite hattigt men hon verkade nöjd tösen. Hon är hos sin pappa på sin födelsedag på onsdag.  Vi har haft häcken fulla hela veckan med diverse träningar och renoveringar med mera så jag har varit helt slut på kvällarna så presenterna blev panikinhandlade i onsdags och fikabrödet blev köpt förutom två sockerkakor jag kastade ihop i all hast igår. Hade även helt glömt bort att ringa och bjuda en del men som sagt. Det blev bra ändå.
 
Natten till igår fick jag 2 timmars osammanhängande sömn sammanlagt så jag var helt dassig i huvudet hela dagen. Jag undrar när man ska ha tid att andas. Nästa vecka blir bättre. Då är bara de små barnen hemma, inga träningar och Jimmy jobbar dag. Jag fasar för hur det blir när vi ska jobba båda två i höst. Bara en sån sak som att Bellas träning börjar kl 17 på onsdagar. Hur sjutton ska man hinna hem från jobb, hämta småbarn på förskola och få i barnen mat innan hon ska på träning? Tur att hon blir äldre så hon snart kan ta sig till och från träningarna mer på egen hand. Jaja.. det är ett halvår kvar innan vi båda jobbar så det blir nog bra. Fattar inte hur 10-12 barns familjerna får till det. Jobbar båda föräldrarna?
 
Söndag idag och vi ska inta IKEA. Det ska inhandlas golv till Ninnies rum. Tapetseringen och målningen är i princip klar. Det blir skitsnyggt. Bättre än vad jag hade hoppats på. Sen ska det inredas också och inredning är verkligen inte min starka sida. Förmodligen kommer det bli mycket att de leker mycket i varandras rum såhär i början. Ninnie har ju alla sina saker (förutom sängen) i Adrians rum nu och tanken var ju faktiskt att de skulle dela rum om inte hon vore så himla lättväckt. Känns bra att hon får ett ställe där inte Adrian kan gå in och tro att han ska få bestämma och sno sakerna som hon leker med. Vi funderar på att köpa ett sånt lek-kök från IKEA till henne när hon fyller år. Hon älskar att stå och leka vid det som Adrian har i plast i sitt rum. Tyvärr så står inte det stadigt när hon ska sätta sej ner och håller i det så hon ramlar ofta med det över sig. Det väger ju inget men ändå, inte så bra. Köper vi ett till hennes rum så kan ju självklart båda barnen leka med det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Det tycker jag absolut att ni ska köpa, IKEA-köket är nog den mest värda grej vi köpt i leksaksväg. Milliam brukar leka vid det fortfarande trots att han fick det för ett år sedan :)

2014-01-12 @ 15:43:04
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Flerbarnstillägg + barnbidrag för 12 barn är en heltidslön på ca 20tkr så de behöver inte jobba! Iofs kostar det väl ungefär det och mer att ha så många barn men de kan väl ta ut FP i resten av livet också typ.

2014-01-12 @ 19:35:29
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0