Tristess.

Visst blev Adrian sjuk. Han fick lite feber och en äcklig hosta i förrgår kväll och samma igår morse. Tempen har väl varit max 38,5 som högst så han har ju inte varit jättedålig. Han leker och röjer som vanligt fast med täta vilor. Idag har han inte haft något så imorgon hoppas jag att han kan gå till förskolan. Det är så tråkigt när han älskar att vara där och är där 3 dagar i veckan så blir han sjuk på 2 av dem. Men det är väl så det är i småbarnsåren.
 
Ninnie blir rastlös också. Hon är så pass stor nu så att hon behöver aktiveras. Dagarna blir extremt långa när de gör morgon vid 5 redan.  Tror Adrian hade växtvärk i benen i morse för han skrek aj och pekade sig på knäna. En stund efter Alvedon lugnade han sig men då hade han redan väckt Ninnie som för ovanligheten kackat ner sig. Tror aldrig hon haft normal avföring. Men det är ju inte så att hon verkar allergisk eller så för hon kackar bara 1-2 gånger om dagen och vore det allergi känns det som att hon borde göra ifrån sig betydligt fler gånger.
När Adrian är sjuk så tar vi ju oss ingenstans och det här hemmets väggar börjar vi kunna nu om man säger så. Även om det bara blir att vi går till öppna förskolan eller liknande så kommer vi ut och träffar folk och jag märker på Ninnie att hon tycker det är roligt. Viktigt för mig också med miljöombyte känner jag.
 
Tänk att det bara är 2 veckor kvar till lilla sessan blir 1 år. Det känns verkligen inte som att det gått så långt tid. Jag minns sista tiden av graviditeten som igår. Tror det var exakt ett år sedan idag jag började få riktiga förvärkar och känningar på att något var på gång. Kroppen lurades ju varje dag, så de sista 2 veckorna var de längsta i mitt liv innan hon äntligen fick så bråttom ut den där dagen. Ja fy Fabian vad glad jag är att jag inte är gravid :) Hela Ninnies graviditet var sjukt jobbig.
 
Nehej.. Min käre son och vaknade och var på ett riktigt solskenshumör här. Läs ironin. Jag förstår inte grejen med barn. Varför vaknar de när de inte sovit klart och sen ska skrika och härja en bra stund? När kommer man till den åldern att man uppskattar att sova?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0