Kramp och PANG!

Denna helg har swischat förbi i en enorm fart. Vi har inte gjort annat än varit hemma mest.

Eftersom det förtärits way too much godis denna helg så började jag min morgon rätt tidigt på löpbandet. Ska våga visa mig i bikini snart ju. Sprang inte långt innan jag kände att jag höll på att dö men jag hade satt 3 km som minimum så jag fortsatte på ren envishet. Jag klarade det men jag var nära på kräkas sista kilometern. Fattar inte varför det aldrig går lättare.
När jag var klar kände jag att det krampade lite i ena vaden så jag började stretcha och då knöt det sig ordentligt. Ju mer jag stretchade desto mer krampade vaden och gjorde svinont. Försökte med allt. Drack massa vatten, stretchade, masserade, smorde in med heat lotion, stretchade lite till och lite till, duschade varmt, låg på vetekudde, Jimmy masserade.
Det värsta släppte efter ett tag men nu ikväll tog jag en ipren. Rör jag mig gör det ont men när jag gått (haltat) en stund går det lättare. Så fort jag bara suttit en kort stund o reser sig gör det jätteont. Vill inte ens veta smärtan när jag går upp imorgon.

Vi var in till stan en snabbis på eftermiddagen och för en gångs skull kom vi ihåg att vi behövde pumpa vagnen på en mack. Jimmy fixade det på hemvägen och när han lastat in den och vi åkt en bit så smäller det till utav bara helvete i bilen. Jag tror vi sket ner oss alla 4 i bilen och både jag och Jimmy halvskrek nog varsitt fult ord. Jag fattade direkt vad det var. Däcket på vagnen exploderade. Både slang och däck är bara trasor. Alltså den smällen!!
Konstigt tyckte Jimmy och var arg för han hade ju minsann INTE pumpat för hårt. Nej det finns säkert en annan anledning till att vi nyss nästan fick hjärtstillestånd av skräck.
Efter en bra stunds letande hittade Jimmy en sida på nätet som hade både däck o slang i lager. Fick lite panik då det var slut överallt. Så nu är det beställt. Blir några dryga dagar utan vagn nu. Tur att Ninnie precis börjat sova i sin säng på dagen också för vagnen är ju helt sne då däcket är platt på ena sidan. Passade även på att beställa en ståbräda åt Adrian. Inte från sammaställe visserligen. Är galet less på att gå med pansarvagnen till syskonvagn nu. Han går ju helst själv också men en ståbräda är ju bra att ha.

Nu ska jag ta min varma värkande vad och sova. Tack o godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0