Vad ska man nu se fram emot?

Ikväll satt jag och barnen och tittade på det sista avsnittet av Sommarlov och då slog det mig att nu är sommaren slut. Somliga anser inte att den är det. Jag gör det nog på ett sätt. Halva augusti har gått och kommande september är för mig en höstmånad. Hösten kan ju på många sätt vara mysig med friska soliga vackra höstdagar men jag hade nog föredragit sommar ett tag till.

Den här sommaren försvann i en jäkla fart. Det känns som det var bara någon vecka sedan det var skolavslutning. Nu är som sagt sommaren slut, föräldrarledigheten slut och kvar är bara vardagen. Vad ska jag nu se fram emot? Jag är en sån person som behöver mål och att ha något att längta och se fram emot. Små milstolpar i vardagen.
Det blir inga mer bebisar att längta efter. Nu är det klart på den fronten så nu ska jag jobba tills jag blir pensionär.
Någon resa lär vi inte heller ha råd med på många år, speciellt inte om jag skulle ha turen att få börja plugga i vår.

Jag önskar att jag var en sån positiv människa som kunde se allt från den ljusa sidan. Jag ser nog motgångar och hinder före jag ser möjligheter. Tyvärr. Önskar att så inte vore fallet men jag är medveten om det i alla fall. Det ligger mycket i uttrycket 'det blir vad man gör det till' och det påminner jag mig själv om dagligen. Så nu måste jag alltså komma på ett mål som jag kan se fram emot. Ska jag börja längta efter julen redan? (med december och alla vidriga magsjukor, influensor och förkylningar sitter pessimist Camilla på ena axeln och påminner om)

Det blir nog bra till slut.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag är också sån som måste ha någonting att längta till. Nu hade jag ju ingen bebis att längta till så då fick jag se till att boka en resa att längta till. Efter det så antar jag väl att jag få börja längta efter tävlings-julkalendrarna och julafton, haha.

Svar: Jo. Och att ha ett jobb man vantrivs så fruktansvärt på gör inte heller att vardagen ser ljusare ut. Men men. Jag får försöka klara matten och sen se fram emot att komma in på högskolan i vår. Drömmer stort här :)
Camilla Dahlstedt

2014-08-18 @ 22:18:24
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0