Första dagen, första timmen.

Nu har Ninnie avverkat sin första timme som förskolebarn. Som väntat så tyckte hon att det var superkul och tittade knappt åt mig. Lite annorlunda mot vad det var att skola in supermammiga Adrian.
Hon lekte och sprang och undersökte. Det första hon sa när vi kom dit var: 'Hej då mamma!' och sprang iväg mot lekställningen ute. Sett hur brorsan gör :) Hon skulle dock vara inne.

Trodde det skulle bli problem att få med henne hem efter bara en timme men hon verkade nöjd. Trött efter att ha härjat sen strax efter 5 i morse kanske.



När vi kom hem blev det välling och bums i säng. Fanns inte en chans att jag skulle kunnat roa henne vaken tills efter lunch så hon får äta när hon vaknar. Sen är det bara knata tillbaka och hämta Adrian. Han ville såklart inte följa med hem efter en timme :)

Nu har jag mailat med min mattelärare och som jag önskade så blir det nationella provet i matte den 15/9. Hjälp vad nervöst. Drygt en månad att toknöta nu då. Oj oj. Hur ska detta gå?!

Min stackars Linus ligger hemma magsjuk hos sin pappa. Han som skulle börja trean idag. 'Snälla gud, varför gör du såhär mot mig' var hans uttryck när han började kräkas igår. Jag kan bara (förlåt Dennis men jag vet att du hade känt detsamma) vara tacksam över att han inte är här. Hata magsjuka!

Nu ska jag passa på att vila mitt huvud lite medan lugn råder. Borde plugga matte men jag prioriterar vila nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0