Frustrerande matte och löften.

Jag blir så arg. Arg för att jag inte fattar den här jävla matten. Jag hatar matte. Det är omöjligt för min hjärna.
Har nyss suttit i 20 minuter i telefon med Dennis och fått förklarat hur det här talet ska lösas men det går inte in. Jag fattar inte. Är jag totalt dum?
 
 
Jag tänkte att om jag hoppar över detta tal och tar nästa så frågar jag imorgon när jag har lektion så kommer jag vidare. Men det är själva tänket jag inte fattar tror jag för jag körde fast direkt på nästkommande tal också. Och det efter det så jag ger upp. Får fråga imorgon och hoppas att jag kan komma vidare. Det är nog vid exakt detta som jag hoppat av föregående gånger jag försökt plugga matte B. När motgångarna känns för stora ger jag upp. Dumma mig!
När jag sen tittar tillbaka på det jag redan har gjort så känner jag också att Va? Hur gör man det där? Jag glömmer direkt. Detta känns som ett omöjligt berg att bestiga och tron på mig själv raderas totalt.
Blä. Tänk om det var något roligt ämne jag behövde plugga i alla fall. Men det är klart att när något går lätt så är det väl roligare. Jag förstår att Linus blir arg och hatar att läsa och skriva när han har så svårt för det.
 
Idag är det torsdag. Den här veckan har sprungit iväg. Appropå springa så har jag inte tränat någonting denna vecka. Bra där. Får bli en springtur ikväll tror jag. Snart är sommaren här och i juni har jag ju satt upp som mål att jag ska klara 7 km. Mina nyårslöften var ju:
1. Klara Matten.
2. Skriva högskoleprovet minst en gång. Kommer förmodligen bli två med förhoppningsvis mycket bättre resultat på det i höst. Jag ser det på lördag som en övning för hur det går till. Kan matten klarna någon gång så har jag ju förmodligen lättare för den kvantitativa delen på provet.
3. Springa 7 km innan sommaren.
 
Högskoleprovet är ju klart på lördag. Jag sa ju bara att jag skulle skriva det, inte vad jag skulle få för resultat. 
Löpningen ska jag väl klara av med lite jävlaranamma och matten känns omöjlig men jag ska klara skiten. Om det så ska ta till i höst och jag måste gå ner i studietakt.
 
Världens tråkigaste inlägg känner jag. Men att skriva av sig ger perspektiv ibland.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Matten ÄR svår! Men ge inte upp, rätt som det är ser du lösningen :-)
Det verkar sunt att ta detta prov som ett test, nästan alla skriver dåligt första gången för att man är stressad, vill göra bra ifrån sig och har höga förväntningar. Sen är det lite läskigt att sitta i en stor sal och man tror lätt att alla andra kan detta förutom jag (har skrivit det 3 ggr). Men alla andra tänker precis som du.
Nästa gång går det garanterat bra för du kommer att vara mer avslappnad och hemtam med provet.
Önskar dig lycka till och tro på din förmåga, du är ju en skärpt tjej :-)

Svar: Tack snälla för en peppande kommentar :) Skärpt tjej.. Haha. Det vetesjutton .
Camilla Dahlstedt

2014-04-03 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0