Endast mamman är vaken.

På något mirakulöst sätt som jag tackar högre makter för har Adrian och Ninnie nu börjat sova lite längre än till 5-6 på morgonen. Igår vaknade båda vid 7-tiden och då kan jag mycket väl tänka mig att gå upp. Vi får se hur länge denna trend håller i sig. De är ju lite av periodare när det gäller att vara morgonpigga. Linus är likadan. Bella hon vill alltid sova länge och har varit så sedan hon föddes. Kvällspigg och morgontrött.
Ninnie har sovit hela natten utan välling i sin säng. Det händer allt mer ofta nuförtiden. Stor tjej nu.
 
Så vad gör då jag vaken klockan halv sju? Jo jag kan inte sova. Jag har drömt massa sjuka och konstiga drömmar om provet igår. 
 
Den där nya människan jag pratade om i föregående inlägg lyser med sin frånvaro. Är ordentligt förkyld och känner redan av i bihålorna, vilket jag alltid gör när jag blir förkyld. Har lite lätt ångest (ganska mycket egentligen) över att jag ska flyga imorgon med detta. Har läst och hört att landningen ska vara en mardröm då. Nu preparerar jag med Sinova som är ett naturläkemedel mot bland annat bihålekänningar. Har även Nasonex som jag  varvar med vanlig nässpray. Allt för att undvika bihåleinflammation som jag väldigt lätt får.  Detta är jag rädd för att det blir något mer än en liten förkylning. Det trycker i ögonen också. Halsen är i alla fall bättre och det är jag tacksam för.
 
Imorgon vid denna tid är vi på väg mot Arlanda. Idag är det lite fix att uträtta men det mesta har jag under kontroll tror jag. Idag tänker jag krama sönder min man och mina barn. Ikväll när de lägger sig dröjer de ända tills tisdag morgon nästa vecka innan jag träffar dem. Åker tidigt imorgon och kommer hem sent nästa måndag.
Igår när jag var iväg hela dagen så hade Jimmy hunnit med att storstäda hela kåken. De hade varit ute hela eftermiddagen och barnen hade varit jättesnälla så han hade goda förhoppningar för nästa vecka. Min man är lite utav en pedant. Jag och mina stora barn främst är raka motsatsen så jag gissar på att Jimmy ser fram emot en vecka med lite ordning och reda nu. Haha :) Jag gissar på att småfisarna kommer att ge honom gråa hår.
 
Nu kom Linus upp och pratar hål i öronen på mig. Slut på friden. Tycker mig höra min dotter ligga och snicksnacka i sitt rum också. Hej söndag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas att ni får en toppenbra semester och att förkylningen ger med sig. Tips är att köpa de där flygöronpropparna som finns på Apoteket. De är super mot förkylningsflygning, jag har ju viss erfarenhet. De tryckutjämnar konstant åt en så man inte får lock. För det där förkylningslocket kan sitta i! Första gången jag flög kraftigt förkyld skrek jag hela nedresan och så hade jag lock i ena örat halva veckan.

2014-04-06 @ 07:28:44
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Carola

Hoppas resan blir kanon! Det är du värd babe! 😘

2014-04-06 @ 09:59:22
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0