Det närmar sig.

Någon har hållit låda halva natten så sömnen jag fick i natt går att räkna på en halv hand typ. Zombie! När sedan klockan ringde för att det var dags att väcka Linus snarkade denna någon vidare utan att skämmas.
 
Jag är helt övertygad om att små barn är så söta för att föräldrarna inte ska bli vansinniga på dem :)
 
Nu börjar det närma sig med nedräkningen till stora dagar här.
Om tre dagar är det dags för Högskoleprovet. Känns jättetråkigt att slösa en hel dag på att skriva ett prov. Det märks att jag inte är lika laddad som när jag anmälde mig va? Jag veet ju att jag inte klarar mattedelen. Körde fast desssutom på matten hemma igår. 19x = -9,5/3 Just det jäkla talet. Jag fattar inte hur man ska göra när jag ser lösningen. Jag räknar helt annorlunda. Finns en jättebra app att ladda ner på telefonen där man kan skriva in alla tal man behöver hjälp med så får man hela lösningen förklarat. Jag fattar i alla fall inte hur de räknar. Hoppas jag kan få det förklarat för mig på fredag när jag kan gå på matteundervisning igen. 22 april har jag prov på första kapitlet. 83 sidor. Jag är på sidan 17. Jihaa. Det är tur att mycket är räkneexempel och förklaringar. Nästa kapitel är det jag fattar noll av. Funktioner.
 
Om 5 dagar åker vi till Hurghada. Jag tror längtan över att åka tagit överhanden ångesten över att lämna barnen. Är lite orolig dock för hur jag läst att det är i landet. Det krävs i princip dricks för allting. Lämnar man inte dricks får man ingen service. Visst kan vi lämna dricks men har man köpt en all inclusive resa tycker jag inte man ska behöva ge dricks för allt hela tiden. Städpersonalen är självklar, dricksen är en stor del av deras lön.  Enligt vad jag läst så tar de i princip väskorna ur handen på en på hotellet när man kommer och bär dem till rummet, sen sträcker de fram händerna och ska ha dricks. Har jag klarat att frakta min väska till hotellet kan jag nog bära in den på rummet själv också - gratis. I princip allt man köper ska prutas på. Jag är värdelös på att pruta. Man ska dssutom vara noga med att kolla så man får rätt pengar tillbaka när man handlar för de vill gärna lura en varnade de för på Forex när mamma växlade pengar.
Men det blir nog bra. Det är ju alltid bäst att bilda sig en egen uppfattning. Detta är ju vad jag läst, inte vad jag vet. Naturen ska vara helt fantastisk. Enligt klart.se ska det vara som varmast 37 !! grader på måndag. Oj oj säger jag bara.
 
Nu ska jag göra oss redo för att gå och lämna Adrian, sen blir det ut till Erikslund en sväng och inhandla det sista som behövs för resan. Jag behöver ett par sandaler av något slag. Nu är det nära. Resfebern börjar komma. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Åh va härligt! Jag är inte ett dugg avis! 😘

2014-04-03 @ 06:14:21
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0