Utvecklingsfaser.

I övermorgon blir lilla Ninnie redan ett halvår. Igår och idag har hon inte riktigt varit sig själv. Gnällig, ätit dåligt, sovit dåligt på dagen och vaknat på kvällen när hon sovit en stund och varit jätteledsen. Igår kväll satt vi som fån och undrade vad som hände när hon inte gick att trösta. Hur tröstar man en superledsen tjej som absolut inte kan komma till ro i våra knän? I sängen blev hon hysterisk. Tro mig, jag försöker. Vill kunna sitta och mysa men det går tjejen inte med på. Det blev flaska till slut.

Googlade lite och kom fram till att runt halvåret så kommer en av de sju beryktade utvecklingsfaserna. Relationssprånget. Det stämde väldigt bra in på Ninnie just nu. Hoppas det går över snabbt.



Snurrar som en propeller i sängen gör hon också. Såhär somnade hon till slut efter att jag gungat henne med vyssanlull tassarna i 30 min på eftermiddagen. Jag vet inte hur många gånger jag trasslade ut hennes fötter från spjälorna. Spjälskyddet är totalt värdelöst. Jag kommer få ordentliga armmuskler om jag ska gunga henne så i sängen varje gång hon är trött.

Imorgon blir det bvc. Väga, mäta och helvetesspruta/or :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0