Mina nya kompisar.

Nu har jag återigen kommit igång med att försöka lära mig att springa. Jag började innan sommaren och tyckte mig att det gav lite resultat både på vikt och kondition men sen fick jag så ont i knäna så att jag knappt kunde gå. Detta gjorde att jag kom av mig och latmasken bet sig fast ordentligt under Jimmys semester och resterande del av sommaren, men nu jäklar! Nu ska flåset upp. Jag tänker inte banta. Jag ska bara röra mig mer och se vad det ger. Sen kan jag ju försöka att äta någorlunda nyttigt men att undvika kolhydrater och dyl är inget för mig. Dock är jag lite sugen på att prova den här 5-2 dieten men njae.. Jag vet inte. 
Jag skulle vilja gå ner i alla fall en 5-6 kg för att nå min målvikt. Jag väger inte jättemycket mer nu än innan jag blev gravid med Ninnie men då hade jag inte hunnit gå ner allt sen Adrian. 
 
Idag har vi i alla fall varit till Erikslund och jag hittade ett par nya Löpskor. Mina gamla som är såå sköna hade väl gjort sig kan man säga. Jag har väldigt höga hålfötter så de gav inget bra stöd vilket gör att jag belastar fel när jag springer och jag får sjukt ont i knäna. Har bara varit ute 2 gånger nu i veckan men efter igår var mina knän döda och då kände jag att antingen får det bli nya skor eller så lägger jag av. Nya skor blev det så nu får jag absolut inte lägga av :) Skulle dock ändå behöva gjuta ordentliga sulor då deras högsta sulor inte nådde upp i mina hålfötter. Men jag ska prova o se hur det känns först.
 

Verkligen brutalt fula men det är väl inte utséendet man ska gå på. Som tur var så var de på rea också så de var dyra men inte svinigt dyra som de flesta löpskor tyvärr är. Nu får jag hoppas att de är bra och att jag kommer flyga fram i spåret. :)
 
Nu sover båda barnen och Jimmy ska snart åka och jobba. Trist när han jobbar hela jäkla helgen men imorgon är han ledig. Barnen har börjat att synka sig med varandra nu så ofta sover de en lång lur samtidigt efter lunch och det är så underbart att få lite egentid. Ninnie tar dock sin ibland på förmiddagen men då kan man ju se det som att jag jag hinner ge dem båda lite egentid när den andra sover. Ninnie var vaken i flera timmar i natt så hon bör vara trött. Jag lyckades charma till mig lite sovmorgon så jag är inte så farligt trött ändå.
 
Imorgon kommer de stora barnen hem. Linus skolskjuts ska börja gälla from imorgon så jag får väl sitta på helspänn här hemma tills han kommer hem. Alltid oroligt i början och se om det fungerar eller inte. Måste dessutom ringa och gnälla på samtrafik. De tycker att när han slutar 14.10 så ska taxin hämta honom 14.15. Då undrar jag vilket 8-åring barn hinner gå ut från klassrummet, packa ihop sina saker, klä på sig ytterkläder och gå från skolan till parkeringen som är ett par hundra meter på 5 minuter? Det blir kallare ute så snart ska det på mer kläder. Tänk om han behöver gå på toaletten efter lektionen? Nej, samtrafik upphör då aldrig att förvåna. Jag hoppas de ändrar så att han i alla fall kan få 10 minuter på sig. Taxin har dessutom "rätt" att åka om han inte är där på exakt utsatt tid.
 
Ska kanske ta och ringa min mor och far och eventuellt besöka dem på eftermiddagen. Den som lever får se. Nu ska jag slappa lite i alla fall.
 
Ciao ciao!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Kul att du börjat blogga igen, måste ju få höra hur det är med småkottarna ju :)

Svar: Haha. Ja vi får se hur länge det varar. :)
Camilla Dahlstedt

2013-09-01 @ 21:19:45
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0