Annat var det förr.

Idag blir alltså den här gammeltanten 32 år gammal. Känns väldigt gammalt måste jag säga då jag fortfarande känner mig som max 20. Men någon åldersnoja det har jag inte.

När man är liten ser man fram emot sin födelsedag i flera veckor. Kanske till och med månader. Nu kan jag ärligt säga att jag nog knappt tänkte på det en enda gång igår. Jag firades på Adrians kalas som vi hade i helgen. Sånt jag nu får räkna med när jag födde barn 5 dagar innan min födelsedag. Bästa 30-års presenten för övrigt.
Igår upplyste jag min man och mina barn (ironiskt självklart) att imorgon fyller jag år så då förväntar jag mig frukost på sängen och massa paket. Oj, då måste jag ju ställa klockan sa Bella.

Imorse vaknade Adrian alldeles för tidigt. Jimmy gick upp med honom då Ninnie hållt låda halva natten så hon sov för en gångs skull längre än till 5:45. Tyvärr hade jag glömt att stänga av larmet på min väckarklocka så 6:47 började telefonen skråla och väckte såklart Ninnie så då var det bara att masa sig upp. Barnen har studiedag och ledigt ifrån skolan så vi hade ju inte behövt gå upp.
Av min make fick jag.. inte ens ett grattis. När jag påminde honom så flinar han bara. Ännu inget grattis så jag sa att nu kan det vara. Han har liksom lagt ribban för våra födelsedagar nu.
Frukosten fick jag styra upp själv åt hela familjen. Det firade jag med en vända i spåret sen. När jag sen fick ett sms av Linnea som undrade om hon fick bjuda på mat på stan så tänkte jag: Varför inte och åkte ner alldeles själv och mötte upp henne. Värsta lyxen :)

På eftermiddagen var vi en sväng till min bror där mamma var och var barnvakt åt Alwin och Alwa som också hade stängt på skola o förskola. Fikade i form av två rån. Är annars rätt duktig på att köra sockerfritt i veckorna nu men fyller man år så gör man :) Det är inte så imponerande att fylla år längre. Äldre blir jag ju ändå. Annat var det förr som sagt.

Kommentarer
Postat av: Erika

Men vad dåligt, ett grattis är väl inte mycket begärt! Får hoppas han har en överraskning som väntar, annars blir det en svår räddning!

Svar: Haha. Jimmy och överraskningar hör inte ihop. Är fortfarande i chock över bröllopsdagen. Så nej. Ännu har jag inte fått mig något grattis av min man. :( Av en himlans massa andra dock och det är kul. :)
Camilla Dahlstedt

2013-09-18 @ 19:46:17
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis i massor :)
Jag väntade på en twist i inlägget hela tiden, men det kom ingen! Fick du ingen present, ingenting?! Hade blivit asbesviken!

Svar: Tack så mycket.Haha.. Nej. Ingen twist tyvärr. Jag har världens tråkigaste karl när det gäller sånt här så ingen present och inget grattis förrän jag klargjorde min besvikelse sent på kvällen. Men ett grattis efter att man gnällt sig till det, hur kul är det? Presenten köpte jag själv i början på september i form av mina löpskor. Då sa jag till honom att "detta är väl vad jag får klassa som min födelsedagspresent" och mycket riktigt. Så hädanefter har jag raderat hans födelsedag ur min minnesbank.
Camilla Dahlstedt

2013-09-18 @ 22:49:58
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Erika

Och nu har han bara 50min kvar, bäst han öppnat munnen och gratulerat sin fruga!

Svar: Ja. Efter att jag klartgjort min besvikelse och gnällt lite fick jag ett. Det gills dock inte. Så jag är mycket besviken och jag har ett mindre datum att komma ihåg i framtiden. :)
Camilla Dahlstedt

2013-09-18 @ 23:11:18
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0