Värsta vagndjungeln.

Det här med syskonvagn har ju varit ett riktigt räppel. Första vi hade, gick knappt att köra. Den var så tungstyrd så jag tog knappt mig runt. Att tex köra och prata i telefon samtidigt gick inte. Att gå i affärer var omöjligt. Den sålde vi ju efter ca 2 månader. Den modellen skulle vara en nyare variant av en gammal modell som funnits länge. Min bror sa att den de hade som var av modell äldre var helt annorlunda i styrning och fjädring. Vår nyare som man tror ska vara bättre än de äldre var bara skit. Ingen fjädring hade den heller.
 
Då köpte vi ju en sådan där Ninnie låg/satt under Adrian. Tyvärr så fanns det ju bara viloläge på hennes sits men det har gått ganska bra tills nu när Ninnie är 7 månader gammal och är för lång för viloläget. Det är liksom som en båge som går över huvudet när man fäller sitsen och där fick hon knappt in huvudet längre så då var det bara att sitta upprätt som gällde och hur bra är det för en 7 månaders tjej som somnar VARJE gång vi går till förskolan på morgonen? Hon tappade huvudet ganska ordentligt. Varje morgon vid 9 så somnar hon för då har ju hon varit vaken i 3-4 timmar så jag har spottat och svurit över den där vagnen också. Annars är den ju bra. Lättstyrd och så och vi har använt den som singelvagn till Adrian också. Men varje gång vi har gått ut både jag och Jimmy två har vi tagit varsin vagn.
 
Egentligen hade jag önskat att vi inte skulle behöva använda syskonvagn alls längre snart men vi har i alla fall 1 km att gå till förskolan med Adrian och det är inget han knatar ännu direkt. Ståbräda tänker vi satsa på efter vintern. I princip ända gången vi använder syskonvagn är ju när jag går inom skultuna.
 
Så vi bestämde oss för att köpa en slit o släng vagn billigt som Ninnie i alla fall kan sova i. Hittade en på blocket igår för 1200 kr. En sån som vi hade först fast av modell äldre. Jag tänkte att vi kan ju åka och kolla hur den känns för priset kändes ju lagom. Det var verkligen som brorsan sagt. Helt annan vagn. Mer fjädring och mycket lättare att styra. Ninnie ligger i skrivandets stund och sover i den. Skitbra att jag kan lägga henne och inte kämpa som en dåre för att hålla henne vaken för att få ner henne i den trånga syskonsitsen på den vi hade innan när vi ska gå till förskolan. Att få ner henne sovandes var projekt omöjligt. Vagnen var verkligen fräsch och inga skavanker heller. Perfekt! Slipper man skämmas..
 
Mycket sköönt!
 
Så nu har vi 4 vagnar. Lite väl kan jag tycka. Ninnies Emmaljunga blir inte såld. Ligger på blocket och står och bara väntar på en ny ägare. Tycker inte vi satt något överpris heller men vi kanske får sänka. Ssenare idag ska jag väl kasta ut den andra syskonvagnen också och hoppas att någon nappar på den.
 
 
Jag sa till Jimmy att det kommer att se ut som jag kommer gående med ett stort får :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Nej överpris är det absolut inte, vi fick ju ändå 3010kr för vår och då var det massa repor på chassit. Däremot så tog det nog 6 veckor innan vi fick den sålt. Känns som det ofta är så att antingen går det väldigt snabbt att sälja eller så tar det nästan fulla tiden. Konstigt att det är antingen eller. Hoppas ni blir av med den snart iaf :)

Svar: Vi har satt ut vår för 3300 bvsa. Men vi har ett litet hål i sufletten. Babyproffsen tipsade om en skräddare som förmodligen kan laga det snyggt så vi funderar på att kolla vad det kostar o göra det. Men det funns ju tyvärr rätt många nitro city o city cross på blocket nu så är man på vagnjakt är det bara välja o vraka. Vi har också repigt chassi. Men helt ny broms dok :)
Camilla Dahlstedt

2013-10-22 @ 22:29:47
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0