Senaste nytt.

Nu har jag varit sådär duktig på att inte skriva på ett tag igen. Jag får helt enkelt inse att tiden inte finns på samma sätt att sitta vid datorn längre och appen på min telefon är inte så rolig att blogga med.
 
Förra måndagen så började jag med 5:2 dieten. Dvs man lever på 500 kalorier (som kvinna) 2 dagar i veckan och resterande dagar bör man äta max 2000 kalorier. Det heter ju att man fastar de 2 dagarna men jag anser ju lite att fastar man så äter man inte. Jag har dock lagt mig på ca 1300 de andra dagarna istället för 2000. Använder mig av appen Shape up där man kan lägga in allt man äter och tränar. Idag vet jag inte hur jag lyckats. Har tränat bort över 300 kalorier och tydligen ätit två väldigt nyttiga måltider till lunch och middag för jag har 600 kalorier till godo. Ska nog frossa på en clementin eller två om en stund.
Igår var första vägdagen och vågen visade minus 2,1 kg och 2,5 cm mindre i midjan. Mycket nöjd med det.
Jag fortsätter även med mitt springande. Vissa dagar går det bra, andra så går det mindre bra. Men ut ska jag varannan dag så länge det inte är snöstorm och drivis. Det har jag lovat mig själv. Jag märker ju att jag mår mycket bättre av det. Spänningshuvudvärken jag har en förmåga att få väldigt ofta har inte kommit många gånger alls sen jag började springa och träna på min älskade pilatesboll. Nu känner jag att jag har en begynnande förkylning i kroppen. Jag gick mer än jag sprang i spåret i morse. Det var så jobbigt. Men det är ju alltid nyttigt att röra på sig.
 
Ungarna växer och frodas. Ninnie är nu 7 månader och har nu sagt några ord faktiskt. Trodde knappt det var möjligt att de kunde börja prata så tidigt men det är ingen tvekan om att hon härmar oss. Titta är ett ord som går varmt. Mammamamma säger hon när hon är trött och gnällig och när jag går ut ur rummet som hon är i. Bappa säger hon också. Jag har sagt det sedan hon var riktigt liten att hon börjar nog prata innan Adrian. Hon ljudade ur sig olika ljud tidigt på ett sätt som Adrian aldrig gjorde. Men alla barn är ju olika och tur är väl det.
Hon sitter nu ganska stadigt men lägger sig nästan alltid direkt när vi sätter henne. Hon lägger sig på mage och försöker komma upp i krypställning men än så länge så är magen lite för tung. Det verkar inte som hon tänker försöka sig på att åla utan hon ska upp o krypa direkt. Men det visar sig. Bella började också krypa direkt men både Linus och Adrian ålade först.
 
Adrian pratar också mer och mer. Mest ord som bara vi förstår men han försöker ju i alla fall. Han är till exempel helt frälst i Byggare Bob. Jag har lyckats spela in ett avsnitt på barnkanalen som går om och om här hemma. Blo blo är Byggare Bob på Arian språk. Glasklart eller hur? :) Några till exempel är Lolo - Ballong, Lälli - Välling, Binna - Springa, Kanka - Hammare, sasss - Fast osv osv. Sen har han ju såklart några ord som han uttalar felfritt också, mamma, pappa, Ninnie, Bella, Buss osv. Jimmy tilltalar han dock inte som pappa utan Mimmi. Förmodligen för att han hör både mej och Bella och Linus tilltala honom som Jimmy.
Annars är han inne i någon slags 2-års trots just nu och kan verkligen konsten att promenera oss på nerverna. Det skriks, nyps, bits och slåss mycket när han inte får som han vill. Varje gång vi ska ta på eller av kläder så vrålar han och gör allt för att slippa undan. Duscha och bada har han alltid älskat nu blir han vansinnig när han måste duscha.  Äter gör han jättedåligt. Som tur är så vet jag ju att det går över och det kommer mysiga perioder också. Ninnie somnade tidigt ikväll så vi har setat och myst i soffan ensamma och tittat på tv. På polisbilar och ambulanser som var mycket intressant.
 
Den här härliga bilden fick jag på våra 2 små ögonstenar idag. Ninnie skulle vila en stund tänkte jag men Adrian tog och kröp ner bredvid och det tyckte ju hon såklart var jättekul. Inget sova blev det :)
 
Nu ska jag roa mig med lite tvättupphängning.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Appen på min telefon är underbar! Jag sitter aldrig vid datorn längre! 😃
Va duktig du är med 5:2! Heja dig!
Stora barnen! Noel började oxå prata så att folk förstod honom ganska sent, Lina pratade flytande vid 1 års ålder typ. 😃 så olika det kan vara!
Ha en bra dag! P&K

2013-10-09 @ 06:16:57
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Emelie

Trodde det var fasta på riktigt. Tänkte hur tusan klarar man det! Men då förstår jag bättre. Duktigt ändå, man blir ju ganska hungrig när man skär ner och så ska man orkar ändå.

Svar: Hahah.. neej. då skulle jag ju bli väldigt hungrig. 500 kcal är lite nog :)
Camilla Dahlstedt

2013-10-09 @ 21:00:59
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0