Blä för tidiga mornar!

God morgon! Eller god natt. Känns som att det är natt ännu. Klockan är 6 och Adrian har varit vaken i drygt en timme. Innan det hade Ninnie varit vaken i en timme också. Alltså jag orkar inte! Fasar för nästa helg när det blir vintertid.

Måndag idag. Fastedag. Börjar känna mig less på dessa men jag har sagt att jag ska köra i 5 veckor så då ska jag det. veckor kvar. Tänker i alla fall sluta räkna kalorier på ätdagarna nu men fortfarande äta med sunt förnuft såklart. Att springa är inte så lockande när det varit snö och är minusgrader så då får jag dö lite på crosstrainern istället. Har köpt mig ett hopprep också så att den enda ursäkten jag har för att inte röra mig är latmasken och det är en icke acceptabel ursäkt.
Har redan hunnit hoppa upp på vågen idag. Minus 8 hg sedan förra veckan så nu är det sammanlagt 3, 3 kg ner. Det är väl inte fy skam.

Ninnie är jätteförkyld. Hostar, snorar och är hes. Hon låter helt bedrövlig stackaren. Hade tänkt gå till öppna förskolan idag för att aktivera Adrian men det går ju inte nu. Hon hade feber i lördags kväll och jag trodde att hon var något piggare igår men på kvällen blev det sämre igen.
Adrian har blivit riktigt jäklig med henne. Han drar henne i det lilla fjun hon har på huvudet och nyper/klöser henne så fort han tycker att hon blir för närgången eller när han helt enkelt får tillfälle. Jag ser rött när han gör det. Tycker det känns jättejobbigt. Hon blir ju såklart superledsen. Igår lyckades han klösa henne precis under ögat så hon har ett stort rivsår längs under hela ögat. Anledningen var nog helt enkelt att jag gick ur rummet i två sekunder och han såg sin chans. Han fick dock igen sen när han sprang in i en bordskant med pannan och fick en bula. Det ser väl ut som att vi misshandlar våra barn :(

Dax att sparka igång dagen. De stora barnen ska till skolan och sen kommer de inte hem på en vecka. Pappavecka! Trist men nästa vecka är det höstlov.

Avslutar med en bild på Ninnie ifrån öppna förra veckan. Misstänker att det var där hon drog på sig sun förkylning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0