Helg.

Lördag idag. Inte sjutton blev det någon sovmorgon för det. Älskade lilla Ninnie hade sovit färdigt 5.49 och Adrian strax därefter. Att de orkar de små liven. Fast det är klart. Går man och lägger sig mellan 19 och 20 på kvällen, och sen sover middag 1-2 gånger på dagen så kanske man skulle vara pigg före 6 på morgonen. Klockan är inte ens 16 nu och jag galet trött. Blir nog inte så sent ikväll skulle jag tro.
 
Jag har varit iväg med Bella och Linus och tittat på hennes innebandymatch  nu på eftermiddagen. Förlust idag och hon var rätt sur när vi åkte hem. De spelade faktiskt rätt dåligt och det andra laget var väldigt duktiga. Nya tag nästa gång helt enkelt. Man kan väl inte ligga på topp jämt.
 
Just nu sitter jag och funderar på vad jag är sugen på. Skulle vilja ha något gott att tugga på ikväll. Vet inte vad. Har inte sprungit eller crosstrainat på 2 veckor nu så egentligen borde jag inte äta något alls. Dåliga jag. Var förvisso nere i morse och skulle köra ett pass på crosstrainern men jag fick inte igång den. Så jag målade färdigt Linus ena vägg där nere istället innan jag gick upp och svor för Jimmy att crosstrainern var trasig. Han gick såklart ner och fick igång den direkt. Sånt gör mig så less. Speciellt eftersom han provat på samma sätt som jag gjort flera gånger. Fast det var ju bra att den inte var trasig såklart.
Vi har faktiskt beställt ett löpband nu och jag längtar verkligen tills det kommer. Jimmy var inte så svårövertalad. Jag la fram det en gång att jag ville ha ett sen var det klart. Han inser nog att han också kommer att ha glädje av det. Jag är verkligen sugen på att springa nu men inte på att göra det utomhus i regn o rusk. Undrar hur lång tid det tar innan det står och samlar damm? Nej, jag tror faktiskt att vi kommer att använda det flitigt både vi och barnen. Jag hoppas det i alla fall.
 
Snart är det jul. Det spånas för fullt på julklappar här hemma. Adrian och Ninnie är väl i princip klara. Något klädesplagg ska väl inhandlas. Bella har vi bestämt vad vi ska köpa till men inte avverkat det än. Känns dock skönt att bara veta vad som ska köpas. Linus däremot har vi ingen aning vad vi ska köpa till. Det han önskar sig mest har hans pappa köpt och då vill ju vi såklart inte köpa samma sak. Jag tycker det är svårt med julklappar. Man vill ju hitta den där perfekta liksom.
 
Nu blev visst Fröken Ninnie missnöjd. Tjofräs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0