Fredagsmys, tristess och massa ordbajsande!

Denna fredag går definitivt inte till historien som den mest innehållsrika. Jag tycker det är så trist när Jimmy jobbar kväll och jag är ensam hemma hela långa eftermiddagen och kvällen med barnen. Det blir såna kontraster emot de veckorna när Bella och Linus är hemma. Då är det fullt ös medvetslös. 4 ungar + karl hemma. Sen denna vecka så är det 2 små barn som även om de är helt underbara för det mesta inte går att ha sådär jättemycket konversationer med. Att prata med Adrian är ungefär som att prata med en tegelvägg. Man får lika mycket respons tillbaka. Eller han bryr sig lika mycket om vad jag säger som en vägg gör, om han inte tycker att det är något som passar honom så att säga.
 
Förra fredagen var också aningens annorlunda. Ninnie hade hög feber och medan vi väntade in fredagsmyset så bråkade Adrian och Linus i soffan. Adrian är en riktig liten satunge emot Linus. Han går ofta oprovocerat fram och är rentav elak emot honom. Hur det exakt var den här gången vet jag inte men de höll på att tjafsa i soffan och Adrian tar tag i sliter hårt i Linus hår och det gör ju ont såklart. I ren reflex så puttar Linus undan honom när han står över honom i soffan så att han ramlar ner och slår i ögonbrynet/pannan i kanten av vardagsrumsbordet. Min värsta skräck varje gång Adrian kör löpträning i soffan = varje dag. Det resulterade i illvrål, blodbad och panikslagen Jimmy. Jag satt på muggen i källaren när det hände och rätt vad det är så hör jag Jimmy ropa "Camilla upp.. NU!!!" Samtidigt så hör jag hur Adrian illvrålar på övervåningen så det var ju bara dra upp byxorna och kuta upp. Hann tänka tusen tankar i trappen på vägen upp men det var väl bra att jag hann förbereda mig mentalt på att jag kanske skulle mötas av en mindre angenäm syn. Möttes av blod överallt. På Jimmy, och över hela Adrian som bara hade blöjan på sig. Vet inte varför men jag var lugn som en filbunke hela tiden. Tog Adrian, pratade lugnt och gick in i badrummet för att tvätta av honom. Sen var det bara ringa 1177 och vi fick en tid någon timme senare. Nu var det inget jättesår. 1,5 cm långt kanske men det glipade ganska rejält. Han fick komma in och klistra ihop det och var jätteduktig.
Idag så har han en ordentlig skorpa där. Tror tyvärr att han kommer får ett ärr där men det är väl så. Inte mycket att göra åt. Han är i alla fall stolt över sitt "plåtts" som han har ipannan.
Linus stackarn var ordentlig skärrad han med. Inte över det faktum att Adrian gjort illa sig utan mer om ifall Adrian skulle få ett ärr som han har.
 
Idag på förmiddagen innan Jimmy började jobba var vi på Leos lekland. Debut för Ninnie och första gången på över ett år för Adrian. Stor succé hos den sistnämnda. Han kutade omkring och busade så han var helt svettig. Så roligt att se när lyckan riktigt skiner ur ögonen på sina barn.
 
Ninnie gillade bollhavet. Först såg hon chockad ut och undrade nog var sjutton vi satt henne någonstans.
 
Adrian syns knappt bland bollarna.
 
Utslagen kille på vägen hem. Man blir trött av att busa.
 
I helgen har vi inga större planer. Kanske ska försöka färdigställa Linus blivande rum i källaren så att vi snart kan börja göra iordning hans gamla rum till Ninnie. Bella bor nu i källaren och Linus vill också flytta ner. Vi har ett rum där nere som skulle ha blivit kontor egentligen men vi frågade om Linus ville ha det istället och det ville han gärna så nu har han valt att han ska ha röda och vita väggar. Jimmy har köpt "hallonröd" färg och jag är lite rädd att det ska bli lite för rosa för det tror jag inte riktigt är Linus vision men vi får se hur det blir när det kommer upp på väggen. Sen ska det läggas in en heltäckningsmatta också då det blir rätt kallt på golvet där nere. Det blir nog förhoppningsvis mysigt så att han trivs.
Tanken var att Adrian och Ninnie skulle dela rum i några år men eftersom de båda är extremt lättväckta så känns det inte som någon bra idé. Han har väl blivit något bättre men framåt småtimmarna på morgonen så vaknar han väldigt lätt. Ninnie hon vaknar lätt jämt. Varje kväll när vi smyger in för att lägga oss så börjar det stånkas och stönas i sängen och man får vara glad om hon inte vaknar.  
 
Nu har jag skrivit en halv novell om massa ointressant skräp för de flesta. Måste träna på tangentbordsfärdigheten inför de där satans testerna jag ska göra. Känner mig ringrostig. I högstadiet så gick jag kurs i maksinskrivning och var riktigt snabb med rätt fingersättning utan att titta alls på tangentbordet. Jag är väl fortfarande rätt snabb om jag vill det men jag har varit snabbare. Ska det dessutom börjas blandas in siffror då blir det svårare. Då måste jag titta :)
 
Nu ska jag titta vem som åker ur Idol och sen blir det sova.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vågar han sova nere nu? Var han inte rädd förut, eller minns jag fel? Hoppas färgen ser bra ut! Jag hade parrot red i min bostadsrätt förut, den var röd-röd.
Vad sugen jag blev på Max hallonlyxshake!

Hade en bild av dig och en bild av en annan vän under/över varann på instagram båda från Leos och båda från bollhavet typ exakt samtidigt idag :D

Svar: Det är nog Bella du tänker på. Hon var lite chicken i början efter att hon fått sitt rum nere (som hon tjatat till sig) och ville inte sova själv. Men nu går det bra. Linus han vill helst ha så mörkt och tyst som möjligt ikring sig när han sover så då är ju en källare perfekt :)Hallonlyxshake??!! Haha.. vad rolig du är. :)

Då sågs vi säkert jag och den andra vännen. Synd att inte du var där också då :)

Camilla Dahlstedt

2013-11-08 @ 22:51:22
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0