Äntligen slut.

Nu är den här helgen äntligen slut snart. Inte ofta jag vill att helgerna ska ta slut, men när Jimmy jobbar hela helgen och jag väntar in måndagen då Bella och Linus kommer hem så njuter jag inte direkt av att det är helg. Den här dagen blev dessutom lite av en besvikelse. Jag var helt inställd på att Bella skulle komma redan idag då de har studiedag imorgon och skolan är stängd. Hon hade sagt att hon trodde att hon skulle komma men det visade sig att det skulle hon inte alls. Jag tycker fortfarande och kommer förmodligen alltid att tycka att veckorna när de inte är här är grymt jobbiga. Undrar hur det blir när alla barnen flyttar hemifrån? Jag tror att jag kommer får tuppjuck :)
 
Ikväll vill inget av mina barn sova. Ninnie bråkar som tusan vid läggningen sen hon lärt sig att ställa sig upp. Vi brukar lägga oss bredvid henne i vår säng och sen lyfta över henne till sin säng när hon somnat men det accepterar hon inte heller ikväll. Det känns heller inte som ett vinnande koncept i längden. Vill att hon ska kunna somna själv. Hon ligger och sover i princip men plockar ut nappen hela tiden, skriker lite, stoppar in den igen, suger några gånger och sen börjar proceduren om. Jag blir galen. Sen när hon väl somnat så är det omöjligt att ta sig ur sovrummet utan att golvet knakar. Det går inte att smyga i vårt hus.
Adrian har jag fått muta genom att sätta på en film i hans rum så han ligger i sin säng och kikar på Blixten. Han sov middag sent och länge så han är nog helt enkelt inte trött. Känns bättre att han ligger i sin säng och tittar än att han sitter själv i vardagsrummet när jag springer stafett mellan sovrummet och vardagsrummet. Han har fått låna Linus tv den här veckan. Blir nog ett jäkla liv imorgon när Linus kommer vilja ha tillbaka den.
 
Så.. phu.. Fick avbryta skrivandet och ta fighten igen med Ninnie... igen. Vem som vann vet jag inte men sover det gör hon. Fick lägga henne bredvid mig och hålla fast henne så till slut gav hon upp. Övertrött var bara förnamnet. Har jag tur kanske hon sover till 5.30 imorgon. Jag blir så jäkla avundsjuk på folk som säger att deras barn tar sovmorgon ibland för våra gör det aldrig.
 
Ikväll är det sista avsnittet av Bron. Bästa serien. Tyvärr jobbar Jimmy och han vill att jag ska se det med honom imorgon. Jag har inte bestämt mig för om jag tänker vara så snäll eller inte. Vill se nu!
 
Jag är så sugen på att börja adventspynta nu. Jag har velat börja hela veckan men lyckats hålla mig. Vet att förra året så gick 2 ljusstakar sönder (kattjäveln) och vår stora stjärna som vi hade på altanen så i år behöver vi köpa lite nytt. På fredag blir det förhoppningsvis en resa till Ullared med Linnea och Camilla så då ska jag kolla om det finns något fint där.
 
Nehej.. jag tror bestämt att tvätten ropar på mig nu. Ingen rast och ingen ro.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Var Bella möjligtvis på stan idag? Jag såg en tjej med rosa byxor som såg ut som henne, hon klev av bussen som går mot Tillberga :P

Svar: Japp. Det var hon så det var nog henne du såg. Hon har rosa jeans på sig idag och vår buss går skultuna-centrum-tillberga o sen tvärtom :)
Camilla Dahlstedt

2013-11-25 @ 19:12:58
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Erika

Oh nu blev jag nästan lite imponerad av mig själv, såg henne bara i förbifarten och tänkte att det måste ha varit hon, tycker ni är hyfsat lika så det var kanske därför jag såg att det var hon också :P

Svar: Haha, ja. Vi är väldigt lika sägs det. Vi får båda höra det minst ett par gånger i veckan :-) Det är till och med så att jag ser det själv.
Camilla Dahlstedt

2013-11-25 @ 21:24:53
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0