Min smalfis!

I morse ringde Jimmy till Folksam och anmälde Adrians skada och han får en liten summa pengar så det var ju lite trevligt i det annars så otrevliga. Det ska även anmälas till förskolans försäkringsbolag. Skulle det visa sig om ett år från igår att han får ett ärr så kommer han att få mer kompensation då. Jag tror och hoppas inte att det blir något. Hellre ett fint ansikte än cash på kontot såklart.
Nu får jag verkligen hoppas att det inte händer igen för då kommer den här mamman att se rött :)
 
Idag har vi varit på bvc med lilla Ninnie. Hon är ju redan tre månader så det var dags för vaccin. Usch och fy och blä vad jag hatar att sticka min lilla bebis. Hon blev jätteledsen men det gick över rätt snabbt för hon var så trött så att hon helt enkelt slocknade i mitt knä. Nu har hon sovit en bra stund. Hoppas att hon slipper feber.
Nu väger hon 5660 gram och är 61 cm lång. Huvudmått 39,7 cm. Hon är minst av alla mina barn på alla måtten. Ligger knappt ett hack över på längden och vikten har planat så hon ligger precis på medel nu. Hon är lång och smal. Adrian vägde hela 8 hg mer vid samma ålder. Bella som är tjej vägde 6100 någonting men hennes pappa är å andra sidan en hel del större än Jimmy. Det är roligt att jämföra tycker jag.
 
Sover gott ♥
 
Nu bör jag få i mig något ätbart. Det här med att gå ner i vikt går ju jättebra *not* Jag skulle behöva röra mig mycket mer tror jag men det är ju det här med tiden. Alltid är det något på dagarna när Adrian är på dagis och när han är hemma så är inte han så sugen på att ut och promenera direkt. Vi har ju en gammal crosstrainer i källaren som stått och samlat damm senaste året så jag kanske ska rota fram den och ta en vända ikväll. Orkar väl max med 10 minuter med min urusla kondition. Just nu står den längst in i den gamla verkstaden i källaren. Därinne är det grejer högt och lågt så jag måste röja lite för att ens komma åt den.
Jag tycker dock maten är det svåraste. Att få till bra och nyttig mat.Jag är fullständigt kass på att laga mat och fantasin till att få ihop något är om möjligt ännu sämre. Hade jag en personlig kock och en personlig tränare som sparkade mig i arslet skulle det hela vara så mycket lättare. Jag kan ju i alla fall skryta om att det som blev kvar av mitt lördagsgodis i lördags fortfarande står orört i ett skåp. Alltid något!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Hon är mindre än vad Nattis var vid samma ålder, hon vägde 5980g då hon var 3 månader + 3 dagar och var 61cm. Även jag tycker att det är rätt kul att jämföra, haha! :)
Vad bra att ni anmälde skadan!

Haha du låter precis som mig när det gäller mat och träning! Vi kan ju anställa en gemensam kock och personligtränare ;)

Svar: Ja. Jag inbillar mig att hade jag haft en kock och en personlig tränare skulle jag vara fit som fan :)Det är jättekul att jämföra så länge man gör det med sunt förnuft. =)
Camilla Dahlstedt

2013-05-30 @ 20:24:48
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0