Sjukdomarna hägrar, kalas och inskolning.

Hej och hallå!
 
Nu är jag trött på sjuka barn här hemma. Bella var pigg första dagen i fredags. Då blev Adrian dålig. Han har varit pigg, om än lite trött kanske idag och då blev Linus dålig. Adrian var helt sänkt i fredags och lite piggare igår redan även fast han hade hög feber. Tänk att ungar kan vara uppe och knata med över 39 graders feber? 
Linus har dragit rekordet i temperatur och han är både snorig och hostig också. Han är så söt och säger att han har ont i hjärnan när han har huvudvärk. Frågar man hur han mår när temperaturen är uppe på nästan 40 grader så svarar han vimsigt "Bra... tror jag" Det är verkligen en kille som inte gnäller i onödan. Hans smärttröskel är hög som ett höghus.
Kunde de inte bara bli sjuka alla 3 samtidigt så var det gjort sen? I morgon ska Bella till skolan i alla fall.
 
Idag har vi trots sjukdomar haft Bellas kalas här hemma. Folket vågade sig hit även fast vi tydligen lever i någon slags smittohärd. *peppar peppar* men varken jag eller Jimmy har känt något... än.
Bellas present blev som så att igår åkte vi ut till Erikslund hon och jag och så fick hon välja själv vad hon ville ha. Det blev en adidaströja, ett par neonrosa jättecoola jeans, och en bok. När vi ansåg oss klara så sprang vi på ett par skor/stövlar på rean så då åkte de med i farten de också. Såna hade vi lovat henne redan i höstas men inte hittat några så nu slipper hon gå i vinterkängor när hon ska vara lite fin. Det börjar bli viktigt sånt där nu. Mycket nöjd tjej.
Det har varit folk här idag och hon har fått jättemycket fina kläder. Roligt när hon börjar bli så stor så att hon uppskattar kläder. Sen tidig höst har hon pratat om att hon vill ha en "pippitröja" en sån vit stickad med röda och blåa ränder och nu hade mormor äntligen hittat en i hennes storlek = Nöjd tjej. Boken hon fick har hon snart läst ut hela. "Åh vad jag älskar att läsa" har hon sagt flera gånger :) Jag kan inte fatta att hon blir 10 år på tisdag. Det är sjukt. Om lika många år till är hon 20 och det är inte ens säkert att hon bor hemma längre. Sjuuka tanke!!
 
Imorgon ska jag börja skola in Adrian på dagis då.. Mycket blandade känslor. Eftersom Linus blev sjuk och inte ska till sin far förrän på eftermiddagen så får Jimmy lov att vaba. Jag ringde till försäkringskassan för att höra om det var ok när jag är hemma med graviditetspenning och det var det så länge vi skrev på ansökan att jag var upptagen med inskolning. På eftermiddagen ska jag även klämma in ett barnmorskebesök. Ska bli väldigt spännande att se hur stor kanonkulan är. Det känns som att det är en rätt redig tjej det här. På kvällen kommer mamma/mormor hit och är barnvakt åt Adrian för då ska vi på informationsmöte på förskolan. Fullspäckad dag med andra ord.
 
Nu blir det nog sängen inom en snar framtid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0