Leos lekland.

I morse fick jag ett väldans trevligt uppvaknande. *not*. Adrian hade strulat igår kväll och somnade inte förrän 22. Så när han vaknade strax efter 6 så vägrade jag gå upp och försökte få honom att somna om. Han var jättetrött och låg och maniskt pillade/drog mig i håret. Jag tror vi slumrade till ett tag men plötsligt känner jag hur han klänger sig upp på min rygg. Jag ligger i nåt slags framstupa sidoläge. Rätt vad det är blir det väldigt blött och väldigt varmt på min rygg. Då kissar ungen och blöjan hade väl gjort sitt så allt hamnar på min rygg och sängen får också en stor blöt fläck. Mission completed! Jag och Jimmy flög upp ur sängen och Adrian var nöjd :) Haha! Inte mysigaste sättet att vakna upp på och självklart hade vi inte den plastade frottén i som vi brukar.
Men suck vad trött jag är på läckande blöjor!!

Idag har vi varit och lekt på Leos. Sist vi var där var i oktober och då satt Adrian mest o vat nöjd i babyhörnan. Idag var det andra bullar. Han sprang och utforskade hela stället och var helt galen. Glad alltså. Så kul att se hur han utvecklats. Men vad jag längtar tills jag kan busa och jaga honom igen utan att få ont direkt. Bella o Jimmy röjde väl också på rätt bra.




Leos är ett jättebra ställe tycker jag men som alla lekland så tycker jag det är så hutlöst dyrt. Först 190 kr att gå in och sen rena rama rånet om man vill fika eller köpa något att dricka. Vi köpte två st 33 cl drickor. En slusch (eller hur det nu stavas) och en burk med fruktpuré - 80 riksdaler. Som hittat. Självklart får man inte ta med eget fika heller.
Men det är en trevlig liten utflykt. Nästa gång ska bebis vara på utsidan och då ska jag också röja.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj vad konstigt, vi har tyckt det varit billigt att äta, (i etuna) eller ja, det kostar typ 70kr och det är mycket mat, och så ingår burkdricka. Vad burkarna (barnmat) kostar har jag alltid undrat för det står inte. Men jag har aldrig behövt köpa eftersom dom lyckas ha mjölk i alla så jag har dragit fram egna.

Svar: Kanske är billigare att köpa typ menyer? Aldrig gjort det. Vi brukar mest köpa fika eller glass åt barnen. Adrian behövde något slags mellanmål och det enda som fanns var mango-banan puré 5-6 månader så den fick det bli. 15 kr kostade den så billig var den ju inte men inte farligt svindyr heller.. Vet inte vad en sån burk kostar i butikerna.
Camilla Dahlstedt

2013-01-02 @ 21:13:03
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Carola

Åh kul. Vi ska dit på lördag vi! :)

2013-01-02 @ 22:58:35
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Rosanna

i butikerna kostar en sån burk typ 10,11 kr beroende på affär. De är dom som Ikea nu börjat ta betalt för. Plus att sallad får man inte längre köpa på Ikea för de va fördyrt sa han i kassan.. Allt blir sämre :(

2013-01-03 @ 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0