Då påbörjar vi 2013.

Tack för alla snälla goa kommentarer jag fick igår på mitt "försvara mig" inlägg. De värmer gott i hjärtat kan jag lova.
 
Nu är det alltså 1 januari 2013.
Igår firade vi själva här hemma och tog det bara jättelugnt. Jag och barnen (de två äldre) var på bio - Sune i Grekland på eftermiddagen. Den var rolig men ska ärligheten fram så är ju Peter Haber svår att slå som pappa Rudolf. Fast Morgan Alling gjorde det jättebra. Jag blev väldigt sugen på att åka utomlands och sola och bada men det dröjer nog tills vi får råd och möjlighet med det nu när det vankas bebis och vi blir 4-barns familj. Hoppas att 2013 bidrar med än bättre sommar än 2012.
 
På kvällen käkade vi lite med barnen. Inget märkvärdigt men mat som de fått välja. "gallerpommes" med fläskfile, beasås och sallad. Exklusivt så det sjunger om det :) Jag hade gjort pannacotta för första gången i mitt liv till efterrätt, som ungarna slukade med hull och hår och sen börjades det tjatas om godis direkt så då körde vi lite tv/film-mys med godis och chips. LIllan fick väldigt trångt i magen kan jag säga och helt galen var hon. Sockerkick kanske. Haha!! 
Bella höll ut till 12-slaget. Hon och Jimmy var ut och tittade på raketer medan jag stannade inne med grabbarna som storsnarkade sig igenom alltihopa. Jag lade mig bredvid Adrian för jag tänkte att han får väl panik om han vaknar och jag tror nog att om jag inte legat där så hade han vaknat för precis innan alla smällar började avta så började han skruva på sig väldigt mycket och låg och pillade mig i håret i sömnen. Nova, vår katt hon var så rädd stackarn. Hon kom in och la sig under Adrians säng och låg där och morrade. Som tur är så är hon bara rädd precis just vid själva 12-slaget när det smäller och blinkar som mest. Någon smäll då och då bekommer henne inte. Lider med alla djur som får plågas både flera dagar före och efter nyår.
 
Idag har jag som alla nyårsdagar lite vemod i kroppen. Ganska mycket. Tycker det känns jättetrist att jul och nyår är över. Saker man sett fram emot. Ljusstakar och stjärnor ska plockas ner och kvar blir bara gråa Januari.
Idag känns det extra tungt då Jimmy börjar jobba efter sin pappaledighet. Han går på kvällsvecka direkt och de gillar jag inte. När han åkte till jobbet så tog han dessutom med sig Linus som skulle till sin pappa i en vecka. Som tur är så så har jag Adrian hemma och Bella blir kvar ända tills fredag. Tack gode gud för det. 
Det känns som att denna vecka som varit så har det blivit mycket gnabb o tjat här hemma från allas håll och då är det alltid lätt att sitta och titta tillbaka med dåligt samvete över att man inte hade bättre tålamod. Jag målar alltid upp en bild om hur mysigt vi ska ha det och roligt när alla är lediga men i själva verket så blir det ofta mycket nöta på varandra också.
 
MEN!! Jag har ju en del saker att se fram emot som jag får fokusera på. Som sagt, Bella blir kvar här ända tills på fredag. Vad vi ska hitta på vet jag inte men nåt kul ska vi göra. Om jag så ska få gå på värktabletter för att orka.
På lördag blir det kalas hos kusin Alwin.
Nästa vecka är kidsen här igen och den helgen blir det kalas här hemma för Bella som blir 10 hela år den 15 januari. Min stora stora tjej! Måste hinna köpa presenter åt henne också men det är alltid lika svårt eftersom det nyss varit jul. 
Den 14:e börjar jag att skola in Adrian på dagis med väldigt mycket kluvna känslor. Usch. Det känns faktiskt skitjobbigt och jag frågar mej både en och två och tre gånger om dagen om vi verkligen gör rätt. Det kommer säkerligen att gå jättebra. Han kommer få jättekul men just den här biten att främlingar ska trösta honom när han är ledsen. Kommer han känna att vi sviker honom. Såna känslor som säkert alla mammor har när de skolar in sina barn. Jag har skitdåligt samvete för att jag ska skola in honom fast jag egentligen inte behöver också.. Men men. Det blir bra och det kommer att få 2 veckor att rusa fram förmodligen och då är vi snart inne i februari och då är det inte långt kvar tills Lillasyster kommer. Det är beräknat 7/3 enligt ultraljudet och 27/2 enligt sista mensen. Ska blir spännande och se när hon kommer. DET är ju något stor att se fram emot!! Fast jag är skitnervös. Både inför förlossning och hur vi ska få livet att gå ihop här hemma. Men det hör väl till att gå och oroa sig :)
 
Nu har jag printat ner en halv novell så nu får det vara nog. Ska sätta mig bredvid Bella och titta på film med henne medan Fiskillen sover.
 
Gott nytt år!!

Kommentarer
Postat av: Carola

Ojoj vad du har skrivit! ;) hinner inte med ju.
mysig nyår ni hade, vi hade d oxå superskönt! Är tok nöjd över helgerna & tycker det är lite skönt att det är över för denna gång! Men första gången på år som jag inte känner för att plocka bort julen, utan den får nog vara kvar ett tag till. :)
Ni har ju ett super spännande år framför er! Mys med en liten bebis! Får se om det blir nån tillverkning här .. ;)

På tal om den patetiska muppen så finner jag inga ord på hur skadad hon verkar vara, snacka pantad, som jag skrev, hin mår säkert piss själv! Skaka av dig det babe! ❤

På tal om kalas & Bella, jag jobbar den helgen, men kan inte vi komma över på lite fredagsmys med lite paket?
Puss & Kram

2013-01-01 @ 21:54:19
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0