Snart dax att börja stryka på listan.

Idag är första gissningen på "När kommer bebisen" listan. Eftersom dagen inte är slut än och man aldrig vet vad som händer så kan jag inte stryka min mammas gissning än, men jag tror tyvärr jag får göra det. Sammandragningarna håller i sig och så även delar av den där äckliga otrevliga slemproppen tittar ut, främst på förmiddagen men nu har vi hållt på så i en vecka snart utan att bebisen tittat ut så vi kan väl hålla på i några veckor till.
 
Jimmy fick lite panik i morse tror jag när jag sa att första gissningen var idag. "Shit, din morsa har väl alltid rätt på sånt där?" sa han. "Nej, med Adrian hade hon nog ca 10 dagar fel" Haha!!
 
Mamma/Mormor: 24/2 - 3475 g, 50 cm
Carola: 27/2 - 4010 g
Dennis: 28/2
Jimmy: 28/2 - 4100 g, 49 cm
Sofia: 1/3 - 3715 g, 50 cm
Erika: 3/3 - 3403 g, 50 cm
Jag: 4/3 - 3890 g, 50 cm
Rosanna: 6/3 - 3640 g, 52 cm
Emelie: 6/3 - 3645 g, 51 cm
Linnea: 8/3 - 4050 g,
 
Idag får vi besök av min bror med familj så ungarna får röja lite.
 
I morse när vi låg kvar i sängen så hade Jimmy varit upp på toa utan att komma ihåg och stänga dörren efter sig. Han hade även låtit Adrian ha hans telefon en stund i sängen och inte märkt att han hade den med sig när han klättrade ner. Vi låg i sängen och hörde att han höll på med något så jag gick upp för att kolla och där står ungen, skitnöjd och fiskar med Jimmys telefon i toaletten. Verkligen fiskade gjorde han. Upp och ner. Suck. Tyvärr verkar vi inte haft samma tur med hans då den legat i ugnen i några timmar nu men fortfarande är stendöd. Känns ju extra bra att Jimmy nu är telefonlös när jag kan behöva få tag i honom snabbt. Nu ska han åka och handla så han får helt enkelt ta med sig min så jag kan få tag i honom OM det skulle bli akut. Vilket jag inte tror men jag lovar att när det väl sätter i gång så är det väl en gång när Jimmy inte har någon telefon med sig. Fast det kanske är så vi ska göra. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0