Nu får det vara nog..

Igår mådde jag verkligen dåligt hela dagen. Efter att Jimmy kom hem från jobbet så rörde jag mig knappt ifrån soffan.
Morgonen idag började efter en ändå rättså god natts sömn med att jag återigen hade jätteont i bihålorna och mådde skit. Jag som i princip ALDRIG visar för Jimmy när jag gråter låg och grät som ett litet barn i sängen så jag bara studsade ,för det gjorde så ont. Stackars Adrian såg helt förskräckt ut. Han var som en klisterlapp på mig.
Sen efter lite alvedon och grejs så lättade det och på eftermiddagen har jag faktiskt varit lite på benen. Inte haft så farligt ont eller. Fy fan så skönt tyckte jag men i samma veva som Jimmy åkte till jobbet så kom febern tillbaka som ett brev på posten och även värk i bihålorna. Jimmy åkte till jobbet så han var där till 18 ungefär. Som "tur" är så sov Adrian bara en egentligen alldeles för kort lur på förmiddagen så han somnade runt 18:30 ikväll. Nu ligger jag i soffan med datorn i knät och funderar på om jag ska titta på något på tvn eller om jag faktiskt ska gå och lägga mig jag med. Det vore ju skönt men risken är väl att jag vaknar mitt i natten och har sovit färdigt.
 
Både igår och idag har jag varit jättetörstig hela hela tiden. Undrar om jag samlar på mig vätska eller om det är pga febern. Jag har ju inte jättehög feber. Runt 38,2 men jag ligger runt 36,5 normalt och detta är nog första gången jag har feber sen jag var 18. Då har jag haft både åtskilliga halsflusser och bihåleinflammationer utan feber. I alla fall så dricker jag mängder men tycker inte att jag kissar så mycket. Var upp första och enda gången klockan halv 4 inatt och jag brukar vanligtvis vara uppe första gången före 12 och sen säkerligen gå en minst 2 gånger till efter det. Tycker däremot att fingrarna svällt och ansiktet ser fläskigt ut. VIgselringen har nu åkt av tills bebisen är ute.
 
För att fortsätta i sjukdomarnas anda så kan jag berätta att Linus kräktes hos sin far i morse. Bara en gång och han har ätit och är pigg efter det. Jag må vara en hemsk mamma men jag känner bara nej nej nej, inte det också. Så han blir kvar hos sin pappa tills på tisdag och så hoppas vi det inte blir mer. Nu vet vi ju inte om det är magsjuka men jag tycker att visst, vid feber, förkylningar och dyl kan man "byta hem" som man ska men just magsjuka är så smittsamt så då är det bättre om man får bli frisk där man blev sjuk så att säga. Är jag hemsk då?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, du är inte hemsk ;)
Krya på dig. Vi hörs. Kram.

2013-02-17 @ 20:01:15
Postat av: Carola

Jag lider verkligen med dig gumman! "/
Nu har ni haft tillräckligt!
Det sista du är är hemsk! Vilken som helst skulle göra detsamma! Hoppas du piggar på dig nu!!
Massa kramar, igen! ❤

2013-02-17 @ 20:26:55
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0